sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Ruokaa ja faktoja

Multa on toivottu myös ruokajuttuja. Olenhan kuitenkin tuleva keittiömestari... ;) Hahhaa! Oon Suomen ensimmäinen  ( ja toivottavasti viimeinen) keittiömestari, joka ei oo ollu päivääkään keittiössä. Edes harjoittelussa :D Miettikääpäs sitä!

Mun mielestä maailman parasta sushia saa Sushibarista. Aina kun nään mun tiettyjä kavereita niin kun mietitään mitä tehtäis ja minne mentäis niin ennen pitkää joku ehdottaa, että mennääks Sushibariin? Siellä on vaan niin taivaallisen hyvää sushia ja musta ihan ok hintaistakin. Jos joku ei oo koskaan käynyt tuolla tai maistanut vain pahaa sushia ja siitä on jäänyt mielikuva, että sushi on pahaa. Niin suosittelen menemään Sushibariin. Voisin syödä siellä jokapäivä.. Onneks ei asuta keskustassa... Koska mun kaikki lounarit menis tonne.


Sushibar Kampissa
 Mä ostain aina reilunkaupan banaaneja, koska "tavalliset" banaanit maistuu mun mielestä aivan torjunta-aineille ja niistä jää suuhunki ihan kammottava maku ja semmonen tahmaisuus. Maksaa vähän enemmän, mutta maksakoot. Meillä oli nyt jäänyt banaaneja syömättä ja ne tosi kärsineen näkösiä jo. Mä tykkään baanaaneista jotka on kovia eikä vielä kypsiä ja pehmosia. Joten ajattelin, että pitäisköhän leipoo banaanikakku ja googletin. Löysin TÄMÄN ohjeen. Tässä ohje semmoisena kun mä sen tein.

2 kananmunaa
2 dl sokeria
3 banaania muussattuna
2 tl leivinjauhetta
1 tl soodaa
2 tl vanilliinisokeria
2 dl vispikermaa
100 g voisulaa
2,5 dl vehnäjauhoja
kanelia

Sekoitin kaikki aineet vaan sekaisin hyvin ja sulatin voin viimeisenä. Otin 1/3 taikinasta ja sekoitin siihen kaakaojauhetta. Voitelin tavallisen kakkuvuoan voilla ja kaadoin puolet vaaleasta taikinasta vuoan pohjalle. Sitten suklaataikina nokareina eri kohtiin vaalean taikinan päälle. Lopuksi vielä loput vaaleasta taikinasta niin että suklaakohdat peittyvät. Sitten veitsellä pyrittelin taikinaa niin että suklaa sekoittui vaaleaan taikinaan. Kakku uuniin 200 astetta n. 20 min. Kannattaa välillä kokeilla tikulla, koska kakusta tulee todella tumma, joten se hämää onko kakku valmis. 



Oli muuten ihan sairaan hyvää ja pehmoista. Mouadhkin tykkäs vaikka ei ole mikään kakku ihminen. Ajattelin että seuraavalla kerralla vois laittaa sinne maapähkinävoita nokareina keskelle tai kinuskia/toffeeta....

Tänään tein lohta uunissa ja paistoin kasviksia pannulla. Kesäkurpitsaa, sipulia, tomaattia ja paprikaa. Siihen vielä rucolasalaattia ja avokadoa! Mä oon aina vihannut avakadoa, mutta viikolla ostin Lidlistä ja pakotin kokeilemaan eilen rucolan kanssa, niin tykkäsin! Jes! Syön muutenkin liian vähän vihreetä, koska musta omatekemä salaatti ei maistu hyvälle. Vähä sama kun toisen tekemä voileipä maistuu paremmalla kun omatekemä.



Mouadh toi Tunisiasta kunnon tuoretta oliviiliöljyä. Mun piti sille sanoakin, että tuo sitä, mutta unohdin. Onneksi anoppi oli laittanut yhden 1,5 litran pullon mukaan. Tunisiassa öljy laitetaan entiseen vesipulloon. Kaupasta tietysti saa myös "merkkiöljyjä" mutta tämä on suoraan oliivitilalta tai jostain pienestä kaupasta joka on hakenut tilalta. Aivan mielettömän hyvää. Syötiin tätä joku aika sitten patongin ja harissan kanssa. Eli vuorotellen dipattiin patonkia harissaan ja öljyyn. NAAAAAAM! Kohta tuo öljy onkin jo mennyt :(


Koska oon tottunut kirjoittamaan sekavia postauksia, niin tähän loppuun vielä muutama fakta, joita että ehkä vielä tienneet musta.

1. Mun nimi tulee Pieni talo preerialla-ohjelmasta. Äiti katsoi sitä lapsena ja päätti, että jos joskus saan tytön niin siitä tulee Laura. Jos olisin ollut poika, niin musta olis tullut Joonas.

2. Mäkin päätin joskus yläasteella jo, että jos joskus saan pojan niin sen nimeksi tulee *piip*. Kerroin tän Mouadhille aika nopeesti sen jälkeen kun tavattiin ja onneksi se hyväksyi sen. Muuten ei varmaan oltais yhdessä ;)

3. Mua alkaa aina itkettää kun oon lentokentällä ja nään ihmisten halaavan tuloaulassa.

4. Melkeen aina kun meen Rockyn kans lenkille niin soitan jollekin kaverille, koska haluan käyttää senkin "ajan hyödyksi".

5. Pelkään raketteja ja kaikkia pahduksia todella paljon. Pelkään ilmapallojakin, koska ne voi pamahtaa.

6. Haluaisin, että Mouadh harjoittaisi sen uskontoa enemmän.

7. Saatan sanoa Rockylle kymmeniä kertoja päivässä :" Rocky tiesitkö että äiti rakastaa sinua tosi paljon."

8. Mulle on alkanut tulla nyt morkkiksia jutuista joita oon tehnyt joskus nuorempana. Useisiin niistä liittyy alkoholi.

9. Mun päänahkaa kutittaa aivan himona yhdestä kohtaa ja ihmiset varmaan luulee et mulla on täitä kun saatan vähän innostua raapimaan kun kutittaa niin paljon :D (Oliskohan kuiva päänahka?)

10. Luulin ihan oikeasti, että täytän tänä vuonna 24. Vaikka todellisuudessahan mä täytän 25. Juteltiin tästä mun samanikäisen kaverin kanssa perjantaina ja väitin sille ihan pokalla, että kakskytneljähän me täytetään.

8 kommenttia:

  1. Hahah suosittelen sua katsomaan tätä middle eastern sarjaa youtubesta http://youtu.be/5qxU5927kow
    Noi on niin hauskoja ja yhtä aikaa kärjistettyjä mutta niin totta ;D miehes kun on arabi ja itsekkin olet asunut tunisiassa niin ehkäpä ymmärät tuota hauskaa sarjaa :D hauskaa viihdykettä ainakin minulle tuo ollut!

    VastaaPoista
  2. Aika naiveja juttuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensinnäkin se on naiivi. Toiseksi tiedätkö mitä naiivi tarkoittaa?
      naiivi:
      lapsellinen, suora, vilpitön
      Synonyymit sanalle naiivi:
      hyväuskoinen, viaton, lapsellinen, typerä, lapsekas.
      Haluaisitko hieman selittää mitä näistä tarkoitus? :)

      Poista
  3. Arvelinkin että tartut siihen miten se kirjoitetaan.
    Tiedän,enkä aio selittää sitä sen enempää.
    Pysyn silti entistä vahvemmin samassa mielipiteessäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pysy vaan :D Mietin vaan että miksi edes luet tätä blogia...

      Poista
  4. Moikka!

    Miks tahtoisit et Mouhad harjoittais enemmän uskontoaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska joskus on ollut aikoja jolloin se harjoitti uskoantoa enemmän ja huomasin siinä ihmisenä eron. Se oli paljon rauhallisempi ja onnellisempi. Se oli paremmalla tuulella ja siitä huokui hyvä olo. Sitä on vaikea selittää, mutta sen eron vaan huomaa :) Se on yksi isoin syy.

      Poista

Kiitos kommentistasi :)