perjantai 13. maaliskuuta 2015

Skippaa tämä jos vauvajutut ei kiinnosta

Pahoittelut niille joita ei vauvajutut kiinnosta, mutta väistämättä niistä tulee nyt kirjoitettua. Tää viikko meni tosi nopeasti kun melkein joka päivä oli jotain vauveliin liittyvää menoa. Tiistaina kävin neuvolalääkärissä ja mun kauhuksi siellä selvisi, että vauva on edelleen perätilassa. Maanantaina menen Kätilöopistolle ja ilmeisesti silloin koitetaan kääntää. En ole järin innoissani tästä uutisesta ja oon koittanut olla ajattelematta asiaa. Äsken googlettelin jotain ja sain vain itseni itkemään ja panikoimaan, joten lopetin lukemisen. Toivon todella, että vauva nyt viikonlopun aikana kääntyisi. Mielessä pyörii vaan, että miksiiiiiii?!??!! Mä en oo todellakaan ollut mikään sohvaperuna (yleensä seisominen ja liikkuminen auttaa kääntymiseen) vaan päin vastoin! Käyn Rockyn kanssa edelleen yli tunnin päivässä ulkona ja muutenkin touhuilen ja olen paljon menossa. Tää on niin tätä mun tuuria ja syytän tunkkugeenejä kun ne haluaa aina tehdä kaiken niin vaikeaksi :D


Tunkkugeeneistä tulikin mieleeni, että anoppilassa ollaan varmoja, että meille tulee poika. Mahan muoto on kuulemma sellainen. Lisäksi pojat ovat vatsassa aktiivisempia ja potkivat enemmän kuin tytöt, koska tytöt ovat luonteeltaan paljon rauhallisempia. HAHAHHHA :D Tässä asiassa tosin menee pieleen se, että mun tekee välillä mieli makeaa ja välillä kaikkea kirpeää. Anopin mielestä kun odottaa tyttöä niin tekee mieli makeaa ja poikaa odottavan tekee mieli kirpeitä ruokia. Olikohan vielä muita juttuja joille oon pyöritellyt silmiäni... :D

Vauvan synnyttyä varmaan tulee sitten enemmän ilmi eroavaisuuksia kulttuurien välillä miten vauvaa tulee hoitaa. Miehelle tuossa puhuinkin, että itkuhälytin pitää vielä hommata. Juteltiin sitten niitä näitä siitä ja sanoin, että aika pian se kuitenkin kannattaa hommata kun vauva nukkuu päiväunia ulkona. Mies oli ihan kauhuissaan, että miten mä voin jättää sen ulos nukkumaan :D Muistutin myös, että aijon kyllä mahdollisimman pian lähteä ulos vaunulenkille Rockyn ja vauvan kanssa. Jälleen kauhistuneita ilmeitä. Tunisiassa vissiin vauva on lukittuna sisälle äidin kanssa ensimmäiset 6 kk. En malta odottaa anopin kauhistunutta ilmettä kun se kuulee näistä kaikista ulkoilu suunnitelmista. Onneksi sentään on kevät eikä talvi ja miinus asteita.



Se, että ei kysytty sukupuolta (tai no M tietää vaikka se koittaakin nyt sanoa että ei muka tiedä) oli kans aika shokki Tunisian väelle. Siellä kaikki haluavat AINA tietää sukupuolen ja nimikin on valmiina ja kerrotaan heti kaikille kun se on päätetty. Ne on niin malttamattomia :D Mä oon niin nauttinut tästä kun en tiedä. Nimi ehdotukset (tai ne nimet ne nyt on 80% varmuudella) olen kertonut vain mun äidille ja M varmaankin sen äidille, en oo ihan varma. Ollaan nyt mietitty, että milloin nimiäiset sitten olisivat. Hyvä ajankohta olisi meidän hääpäivän tienoilla. Meidän hääpäivä tosin on maanantai 8.6 eli varmaan 6.6 tai 7.6 olisi nimiäiset. Riippuu nyt tietenkin milloin hän päättää syntyä :)


Oon koittanut nyt nähdä paljon kavereita ja tehdä juttuja joita ei sitten vastasyntyneen kanssa tehdä. Oli aika absurdi tilanne kun käytiin ystävän kanssa keskiviikkona leffassa klo 11.45 katsomassa Fifty shades of Grey :D Siellä ei kauhean montaa muuta ollut paikalla ja ne jotka siellä olivat YKSIN olivat hmmm vähintäänkin epäilyttäviä :D Torstaina olin kavereiden kanssa lounaalla Kontulassa (sekin oli mulle uutta ja ihmeellistä :D ) ja sitten jätskillä Itiksessä. Kävin Alanya marketista metsästämässä granaattiomenoita, mutta olivat loppu :( Onneksi jauheliha oli tarjouksessa 3,90 e/kg. Tänään käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan eli Kätilöopistoon. Mulla alkoi selkeästi myös allergiaoireet :( Not nice! Mutta nyt suuntaan nukkumaan! Mukavaa viikonloppua :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)