sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Huumaavat tuoksut

Ajattelin kirjoittaa teille jotain hömppää (yleensä kirjoitankin niin tiukkaa asiaa ;) ). Jouluaattoon on kaksi yötä ja musta ei tunnu yhtään joululta. Varmaan ihan sen tosi asian takia, että tuolla ulkona ei ole lunta. Ihan kun olis lokakuu. Oon juonut glögiä, tehtiin piparkakkutalo,joulusiivottiin, oon ostanut joululahjat... Mun mamman lahja ei tosin kerkeä tulla jouluksi ( KIITOS ITELLA), mutta kaikki jouluvalmistelut on tehty. Huomenna vielä töihin ja sitten suunnataan Karstulaan. Sielläkään ei kuulemma ole lunta :( Hassua, että viime jouluna oli lunta monta metriä ja kova pakkanen. Onneksi Mouadh sai viime vuonna kokea "todellisen joulumaan". Sekin sanoi, että ihan erilainen fiilis kun viime vuonna. Mutta nyt siihen itse asiaan.

Ootte sitä mieltä, että Lähi-Idän suunnanlta tulevat miehet käyttävät enemmän aikaa oman ulkonäkönsä huolehtimiseen kuin moni muu? Hiukset ja puhtaat vaatteet ovat tärkeä juttu. Lisäksi he tuppaavat käyttämään aika paljon hajuvettä. Mä huomasin tän hajuvesi jutun heti ekalla Tunisian lomalla. Tunisiassa myös parturissa käynti ja parranleikkaaminen ovat tärke juttu, ja moni käykin tekemässä sen viikottain. Mouadhin äiti oli kampaaja/kosmetologi ennen kuin alkoi tosiaan harjoittaa uskoa. Sitten hän jäi kotiin. Mouadh oli parturikoulussa (suurin syy äitinsä painostus), mutta ei se ollut sen juttu. Parturin ammatti on Tunisiassa "hyvä ammatti" ja liikkeitä on PALJON. Miehille ja naisille tietysti omansa. Mun piti siellä käydä kampaajalla, koska se on niin paljon halvempaa ja siellä on todella hyviä kampaajia. Mutta en sitten uskaltanut, koska pelkäsin että he eivät ole tottuneet hiuslaatuuni ja varsinkaan mun punapigmenttiin.

Keskitytään nyt kuitenkin enemmän noihin huumaaviin miesten tuoksuihin... Mulle on aina ollut tosi tärkeetä, että mies tuoksuu jollekin. Tietinkin pitää tuoksua hyvälle :D Mutta on olemassa myös semmosia miehiä, jotka eivät käytä mitään tuoksuja (taisin joskus teininä jättää jonkun pojan sen takia että se käytti ÄITINSÄ kanssa samaa HAJUTONTA deodorantti), mutta tunisialaiset eivät ole sellaisia :D En muista mikä oli Mouadhin eka hajuvesi kun tavattiin, mutta tätä se on käyttänyt KAUAN. Musta tuntuu, että moni muukin ulkomaalainen mies käyttää tätä. Tosi monesti on tullut joku vastaan ja tää tuoksuu leijuu tyypin ympärillä. Mut tää onkin semmonen voimas ja tosi miehekäs tuoksu, joka on varmasti monen macho miehen mieleen (sitähän nuo meidän miehet on ;)  ). Tästä on olemassa myös naisten tuoksu Lady Million, joka on kans aika voimakas ja liikaa laitettuna todellinen päänsäryn aiheuttaja. Mut voisin ottaa sen itselleni kyllä.

One Million - Paco Rabanne

Lady Million - Paco Rabanne (google)

Mouadhilla oli myös Bvlgarin hajuvettä, jota mä rakastin yli kaiken. Silloin kun ei vielä asuttu yhdessä, niin kävin Sokoksella nuuhkimassa tuttua tuoksua ja suihkuttelin näytelapuille ja laitoin laukkuun. Aina kun aukaisin laukun tai otin sieltä jonkun tavaran, niin tuttu tuoksu leijui mun nenään ja tuli rauhallinen olo. Täytiikin seuraavana lahjana hommata tätä...


MAN- Bvlgari (google)
Joskus viime vuonna kun tultiin Suomeen ja Mouadh ihmetteli ekoja kertoja Suomen suurinta Prismaa, niin eksyttiin miesten hajustepuolle ja nuuhkittiin siellä kaikki marketti tuoksuja. Löysin sieltä aivan tajuttoman huumaavan ihanan Puman tuoksun. Hinta on todella edullinen (20e) ja tuoksu on melkeen parempi kun edelle mainituissa melko hintavissa tuoksuissa. Tää on ihan mun lemppari ja tällä hetkellä onkin muuten loppunut Mouadhilta tuo hajuvesi versio, että pitääpäs ostaakin kun mennään Prismaan. Mun mielestä Pumalla on naisillekin tosi kivaja tuoksuja ja nekin liikkuu ihan samassa hintaluokassa. Kannattaa nuuhkia!

Reggae jam - Puma

Mun todellinen ja ikuinen lemppari on Calvin Klein ja en tuu koskaan löytämään tätä voittanutta. Oon yrittänyt, mutta ei vaan ole parempaa kuin tämä. Kiitos Riikan, löysin tän aikoinaan ja me molemmat käytettinkin tätä ja käytetään edelleen. Tänä vuonna kuulin suru uutisen Köpiksen lentokentällä, että tän tuotanto on lopetettu. Oon joutunut hamstraamaan näitä, koska mä haluan AINA käyttää vaan tätä. Harmittaa ihan kauheasti kun tähän ei saa enään suihkugeeliä mistään :( Mutta anyways, tästä on myös miesten tuoksu ja ostin sen Mouadhille Köpiksen kentältä tuliaiseksi. IHANA IHANA !

Calvin Klein - In 2 u HIM ja HER

Sain Mouadhilta kaksi vuotta sitten joululahjaksi yhden toisen Calvin Kleinin mitä olinkin toivonut. Sen olen käyttänyt loppuun, mutta sitäkin on tässä pitänyt ostaa lisää. En vaan ole viitsinyt tuhlata siihen, koska kuitenkin käytän vaan aina tätä yhtä ja samaa :D Mut ehkä kesäksi tää blossom olis kiva...

Calvin Klein - Euphoria blossom (google)
Silloin kun muutin Tunisiaan niin sain mun ihanilta parhailta työkavereilta läksärilahjaksi Marry Me! -hajuveden. Tuoksu on ihana ja lisäksi nimi sopi paremmin kuin hyvin tulevaan :D En ehkä olisi itse tullut ostaneeksi tätä tuoksua, mutta tää oli mukana Tunisiassa ja käytin siellä jonkun verran. Yleensä käytän tosiaan Calvin Kleiniä, niin hassua kun laittaa esim tätä, niin haistaa itsensä kokoajan, koska nenä ei ole tottunut tähän. Voin laittaa Calvin Kleiniä vaikka litran ja mä en haista sitä, koska oon niin tottunut siihen tuoksuun. Tästähän on tullut muutama uusi versiokin ja nekin on tosi söpöissä purkeissa ja tuoksu on saman tyylinen, mutta kuitenkin erilainen. Suosittelen! Ihana lahja just jollekin joka on menossa naimisiin tai juuri mennyt kihloihin :)

Lanvin - Marry me!

Sain kerran ihan yllärinä Mouadhilta sydämen muotoisen hajuveden. Aluksi olin vähän epäileväinen, mutta tää olikin todella iloinen yllätys! Tuoksu on tosi voimakas ja ei tarvi kun yksi suihkautus laittaa, niin tuoksu riittää koko päiväksi. Ja onhan toi purkki nyt suloinen kun mikä! Dieselillä on myös kivoja miesten tuoksuja. Ite tykkään eniten niistä nyrkin mallisista.

Diesel - Loverdose
 Kävin perjantaina Sokoksella kun mulla loppu kaikki meikit samaan aikaan. Kävin sitten hyödyntämässä kaikki mahdolliset alet. Eli S-kortilla -15% ja sit viel 10e ale jos ostaa 50ella. Sain muutaman tuoksu näytteen mukaan. Olin tosi yllättynyt tosta Rihannan tuoksusta, se on ihana! YvesSantLauren on tosi voimakas ja sitä en vielä iholle asti päästänyt, tuoksuttelin vain. Tämmöset näyte jutut on tosi kivoja kun pääsee kokeilemaan semmosia tuoksuja, mitä ei tulis itse ostettua. Kuten huomaatte, niin mä oon aika tuoksu hullu... Ja Mouadh on kans :D Oon varmaan aikasemminkin mainunnut, että mun kauppareissujen kohokohta on suihkusaippuan ostaminen kun rakastan nuuhkia niitä ja ettiä sitä parasta :D Mistä tulikin mieleeni, että Herbinan uusi Suklaa-Kaura sarja on aivan super ihanan tuoksuinen! Siitä todella jää suklaan tuoksi iholle :)

YvesSaintLaurent - Manifesto ja Rihanna - Rogue

Tossa joku aika sitten sain H&M:lle alelipukkeen ja menin sinne pyörimään niin  jotain vaaleanpunaista eksyi mun näkökenttään ja ravasin tän luokse. Ja koska purkki on todellinen söpöliini ja tuoksuu yhtä ihanalle kun näyttääkin, niin ostin tän. Kiva just suihkun jälkeen tai kotona vaan kun ei halua käyttää kalliimpia tuoksuja tai haluaa vaan tuoksua vähän aikaa hyvälle :D Tää on kyllä ihan koristeenakin meille vessassa....

H&M - Pink macaroon 

Tämän ei ole mikään mainospostaus, koska miksi mä semmosen tekisinn. Mutta koska ootte kaikki lukijat mulle tärkeitä, niin suosittelen teille näin talvella tämmösiä juttuja. Todella kosteuttava Lumenen SOS kasvorasva ja Apteekista ostettu Acon päivettävä rasva. Mulla on tosi pintakuiva iho ja ostin ton Lumenen rasvan perjantaina ja ei kyllä enää kiristä naamaa! Pelkäsin, että rakenne olis tosi rasvainen ja kestäis kauan imeytyä, mutta ei todellakaan! Tota Acon rasvaa oon käyttänyt jo monta vuotta ja purkki kestääkin tosi kauan, koska käytän sitä vaan muutaman kerran viikossa, Siitä tulee vähän päivetystä iholle, mutta ei liikaa eikä mitään rajoja :)
Lumene Sensitive Touch SOS - kasvorasva ja Aco - Sun kissed face cream


Kävelin tossa yks päivä Prismassa tuoksuhyllyn ohi ja mun silmiin osui valkoinen pääkallo ja pakkohan sitä oli haistaa. AIVAN TAJUTTOMAN HYVÄ TUOKSU ja hinta oli 25e. En ostanut, mutta katsotaan kauanko pystyn vastustamaan ;)

Police - To be Queen

Tässä muutamia vinkkejä, jos jollain on vielä lahjoja hankkimatta! Ootteko ostanut perinteisiä hajuvesipakkauksia lahjaksi? Tai Axe suhkusaippua/deodorantti kompoja? Haluaisin kuulla miten teidän miehenne pitävät huolta ulkonäöstään? Mitä tuoksuja käytössä miehellä/sinulla? Onko jotain inhokki tuoksuja? Kertokaa jos teillä on jotain all time favourite tuotteita! Musta on kiva aina kokeilla jotain uusia juttuja :)






11 kommenttia:

  1. Heh, tiedän just mitä miesten hajua tarkotat ;) Ahhhhh..... Se on just sitä mitä vois vähän suihkauttaa tyynyyn jos menee yksin nukkumaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vera! Hahha :D Täytyy myöntää, et just silloin aikoinaan kun kävin suihkuttelemassa miehen hajuvettä lappusille niin jotenkin ne lappuset eksyi myös mun tyynylle yöks :D Hyvä etten hinkannu tyynyyn niitä ennen nukkumaanmenoa :D

      Poista
  2. Itse huumaannuin heti poikaystäväni ensimmäistä kertaa tavattuani hänen tuoksuunsa. Kyseessä on Tommy -niminen hajuste. Edullinen Yhdysvalloissa, mutta kallis täällä Brasiliassa. Edelleen poikaystäväni tuota käyttää kolmen vuoden jälkeen, enkä ole uskaltanut muita ostaa. Kiitos sun vinkeistä! Ehkä mä nyt uskallan lähteä avoimin mielin niin itseni kuin poikaystäväni hajusteita ostamaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun yhden toteaa hyväksi, niin ei sitä muita sitten tarviikaan :) Mut onhan se kiva olla vaikka kaksi, niin pystyy ainakin joskus vaihdella. Vaikka toinen semmonen edullisempi mitä käyttää arkena ja toista sitten juhlissa ja spesiaaleina päivinä :) Avoimin mielin vaan!

      Poista
  3. aah toi policen to be queen on ihana! mulla on tota policea mutta pääkallo vaan on lila, se on niin yks lemppari! ostin sen viime talvena ja käytinkin ahkerasti yhen ulkomaareissun aikana ja nyt aina kun laitan sitä niin tulee muistot mieleen! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Prismassaki oli se liila vieressä... luulin et ne on eri tuoksuisia?! Hmm... ehkä mä käyn ostamassa sen valkosen huomenna... sait ylipuhuttua :D

      Poista
  4. Mä oon ostanut noita Axe suihkusaippua-dödö-pakkauksia, sellanen on niin helppo ostaa miehelle eikä tuoksukaan oo mun mielestä paha... Tosin en tänä vuonna ja huomasin että niissäkin on hinnat kallistunu ihan jäätävästi. :D

    Mun mies ajaa parran joka toinen päivä kun se kasvaa niin hurjaa vauhtia ja jotain ihme geelejä se laittaa tukkaansa, tosin mä aina raivoan sille siitä kun se ei anna mun koskea sen hiuksiin jos niissä on jotain mömmöjä ;) Ja ne näyttää musta paremmalta ilman mitään vahaa. <3 Tukan se käy leikkaamassa kyllä aika usein, varmaan parin viikon välein. :D Naamaan se käyttää rasvaa, mutta aina kun oon siellä niin se pöllii multa kaikkia naistenrasvoja ja "voinko käyttää tätä, entä tätä, entäs tämä, mitä tää on, tuoksuu hyvältä!" :D Ihme kyllä, hän EI käytä hajuvesiä, mutta siihen tulee muutos, kun kannan sille mun lemppari miestentuoksun Bossilta, hope he likes it ;) Hajuvesiä on mun mielestä hankala ostaa toiselle, kun ihmisillä on niin erilaiset maut että mistä tykkää :)

    Itse käytän Marc Jacobsin Daisya, olen käyttänyt sitä jo vuosia ja en vaihda kuin pakosta! Ennen sitä käytin Lacosten Inspiration-tuoksua, mutta jostain syystä sen myynti lopetettiin Suomessa tai en oo ainakaan sitä vuosiin mistään löytänyt, edes lentokentiltä tai laivoilta :/ Mä vihaan liian voimakkaita tuoksuja, rupee niin herkästi sattumaan päähän, mutta ei mulla mitään inhokkia ole.. ja vihaan sitä, jos joku suihkauttaa 10 kertaa sitä hajuvettä päällensä. Mulla kestää yksi hajuvesipullo helposti 1,5 vuotta, kun laitan vaan yhden suihkaisun päivässä :) Joskus tuli kerättyä aika paljonkin hajuvesiä, mutta lopulta aina kuitenkin laitoin sitä yhtä lempparia ja muut jäi vaan pölyttymään käyttämättöminä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin mielestä Axeissa on oikeesti hyväntuoksuisia ja niissä on niin voimakas tuoksu joissakin ainakin, ettei välttis edes tarvitse hajuvettä laittaa jos suoraan suihkusta lähtee ulos. Mut joo, joka vuosi hinnat kallistuu kaikilla lahjapakkauksilla... Siks tilaanki netistä suurimman osan :) Kandee kattoo semmonen sivu kun www.feelunique.com Ne tulee briteistä niin ei tuu mitään tulli tai alv maksuja ja ilmainen toimitus :)

      Se onkin ihmeellistä miten se parta voi niin nopeesti kasvaa! Ja tottakai kun karva on niin tummaa (kuulostaapas eläimelliseltä) niin sen heti huomaakin kun se on vähän pidempi. Mouadh oli kans kova laittamaan geeliä hiuksiin ja usein sanoinki, että älä nyt viitti, näyttää ihan ku sun tulla olis ihan märkä ja sit ku siihen koskee niin se onkin ihan kivikova :D Mut se on Tunisiassa ainakin "muotia". Mut täällä se on kyl lopettanut sen, koska sillä on niin usein hattu päässä ja täällä ei oo semmosta geeliä mistä se tykkäis (JEJEJEJEEEEE :D ). Ja hei toi rasva juttu oli ja on meillä on sama homma :D Tosin ollaan nyt ostettu sille jotain miesten tuotteita niin mun purkit on pysyneet paikoillaan.

      Mullakin oli jossain vaiheessa vaan tapana ostaa hajuvesiä, mut sit kun löysin ton Calvin Kleinin niin vähän harrastus hiipui kun ei niitä tullut käytettyä... Mulla kans kestää tosi kauan toi Calvin Klein, no se onkin iso pullo, mut ostin ton viime maaliskuussa ja siitä on menny vasta 1/3 jos sitäkään. Mulla on onneksi uusi täysi varastossa varuulta jos tota ei enään parin vuoden päästä saa mistään...

      Poista
  5. Mun miehen (tunisialainen) suosikki on just toi one million :) puman toi dödö on kans sillä ja nyt oon ostanu pari tuoksua lisää lahjaks mm tommy hilfigerin joka oli mun teiniaikojen suosikki :D ite ostan milloin mitäki. Mulla on monta suosikkia esim escadan especially. Mieheltä saan tyoksun joululahjaks mut en tiiä minkä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihiii, tosi monen tunisialaisen suosikki on one million :) Mut se onkin hyväntuoksuinen! Mä niin rakastan tota Puman Jamaicaa.... NAM! Minkäs tuoksun sait mieheltä? Mulla oli tosiaan tota Rihannaa nyt käytössä koko vkl ja Mouadh on ihan hulluna siihen :D

      Poista
  6. Sain Jeanne Lanvin- tuoksun :) aika voimakas mut hyvä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)