tiistai 5. elokuuta 2014

Tunisia ♥

Kirjoittelen teille nyt altaalta puhelimella kun sain vihdoin oman netin. Täällä hotellissa on maailman surkein wifi! Vielä muutama päivä aikaa olla täällä kunnes suunnataan takaisin kotiin. Jotenkin todella outoa, ihanaa, surullista ja haikeata olla täällä. Aluksi olin tosi onnellinen. Sitten alkoi tuntua, että oonko mä koskaan edes ollutkaan poissa täältä. Jotenkin varmaan kuvittelin, että asiat täällä olis muuttuneet, koska aikaa on kulunut niin paljon. Olin väärässä. Tuntuu kun mä ja me vain oltais muututtu ja täällä aika olis pysähtynyt. Kaikki paikat näyttää samalta (paitsi meidän vakkari ravintola oli kokenut aivan täydellisen muodonmuutoksen jota tujoteltiin hoomoilasena. Niin ja meidän entinen kotikatu oli päällystetty asfaltilla.) ja ihmiset elää samanlaista elämää. Tietenkin. En mä tiedä sitten mitä oikeen kuvittelin tai odotin. Yks asia on muuttunut. Täällä on TODELLA paljon vähemmän turisteja kuin ennen. Mutta taas enemmän tunisialaisia, libyalaisia ja algerialaisia kuin ennen liikenteessä. Liikenne on edelleen kaoottista ja en tajua miten oon ikinä täällä uskaltanut ajaa. Maan taloudellinen tilanne on huono ja turisteja huijataan edelleen, muttaa yhä uudelleen yllätyn siitä miten vähällä voi oikeasti pärjätä ja miten pienestä ihmiset ovat täällä onnellisia. Suomen päällä leijuu negatiivisuuden ilmakehä, jossa positiivinenkin ihminen kyllä saadaa lyötyä maan rakoon ja negatiiviseksi. Ihaninta lomalla on ollut perhe, koiranpennun pelastuminen ja aurinko. Niin ja mun lemppari ravintola ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)