keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Then I see you standing there Wanting more from me And all I can do is try

Sain tosiaan ne anemialääkkeet viime viikolla ja oon nyt jopa muistanut ottaa ne joka päivä. Mouadh ja sen perhe syöttää mulle kokoajan jotain super-rauta ruokia, jotka muuten maistuu ihan liian pahalla (eli terveelliselle). Ei vaan linssisosekeitto, linssi-ei-niin-sosekeitto ja linssisalaatti, ne maistuvat tosi hyvälle... Keksin kuitenkin eilen, et hei mulla on ihan varmana poskiontelotulehdus. Oon tehnyt jo diagnoosin valmiiksi ja huomenna varmistan sen vielä lääkäriltä. Pakko saada röörit kuntoon ennen kun lähden lentämään, koska mua sattuu muutenkin aivan heeeeelvetisti korviin. Mistä tulikin mieleeni, että ENÄÄ KAKSI VIIKKOA!!! En voi uskoa tätä....

Eilen, niinkun aina, mulla oli vapaapäivä. Maanantai-iltana käytiin kahvilla Irish Pubin terassilla. Mun kahvi oli tosin kaakao ja Mouadhin energiajuoma. Nää kyseiset kuvat on muuten siltä illalta. Ja voitteko uskoa, että mulla oli ihan helkkarin kylmä. Jouduin kietoo ton huivin sata kertaa ympärilleni. IHAN HIRVEE TUULI. Ja pahintahan tässä on se,että oikeasti ei edes ollut kylmä. Musta on vaan tullut liian "tunisialainen" ja mulle +25 on kylmä. Innolla odotan kuinka jäässä oon Suomessa... Ollaan alettu ostaa Mouadhille jo jotain vaatteita Suomeen, koska eihän sillä raukalla ole kuin ehkä 3 pitkähihaista paitaa ja yksi villatakki. Kunnon talvitakista/kengistä puhumattakaan! Mut takki ja kengät jäävät Suomen ostoslistalle, koska siellä ne ovat laadukkaammat ja ennenkaikkea lämpöisemmät. Ai nii ja pakkohan sille on joku seksintappaja alusvaatekerrasto ostaa :D:D

En vaan voi tarpeeksi ylistää noita housuja, paitaa ja korkkareita. Mun lemppareimmat koskaan ikinä milloinkaan!! Sen varmaan huomaa kuvistakin, koska eihän mulla oo koskaan mitään muuta päällä kuin noi... Kaipaan niin Suomen kylmyyttä siinä mielessä, et ainakin tulee vaihtelua vaatteisiin ja pääsee kerrospukeutumaan! En oo oikeen shortsi ihminen... Ja mulla on täällä ihan huonoja shortseja ja kesävaatteita. Oon enemmän housu ja lörttöpaita ihminen!
Mouadhille on pakko löytää jotain harrastuksia kun tullaan Suomeen. Täällä ihmiset ei oikeen samaan tyyliin harrasta mitään. Tietenkään, koska mistä niillä ylimääräistä rahaa olisi. Kuntosalit/urheilut on rikkaiden hommaa ja tavikset lenkkeilevät jos jaksavat. Naisia ei ihan kauheasti lenkillä näe tai ainakaan meillä päin. Mut oon päättänyt, et Mouadhin on pakko alkaa tekemään jotain itsekseen. Oon ehdottanut sille tanssikoulua, koska se on ihan sika hyvä siinä ilman et on koskaan missään kurssilla ollut. Se saattaa vaan kattoa jonku musavideon ja sit vetää ne samat liikkeet.... Mut musta olis kivaa jos se alkais käymään salilla :D Se on ihan hirmu laiha ja ei siihen mikään tartu vaikka se söis mitä. Yritin hienovaraisesti vihjata sille kun katottiin sen pikkuveljen (15.v) kuvia, et oho onpas sillä lihaksia, pitäisköhän sunki?!? Lisäksi se on aika taiteellinen ihminen, se tykkää piirtää. Joskus nuorempana se oli lasinmaalauskursseilla ja tosi hyvä siinä. Mouadh kysyikin, et voiskohan se alkaa harrastaa sitä Suomessa. Valehtelin sille, et jooo ei oo meillä semmosia.... No, ei vaan, mut olishan se nyt herran jumala näky kun 23.v ulkomaalainen "ählämi" menisi LASINMAALAUSKURSSILLE suomalaisten perus Marttojen ja Maijojen kanssa. Vois mennä mummoilla kahvit väärään kurkkuun... Tehköön mitä haluaa, mut jotain harrastuksia sille on pakko löytää. Jos tätä siis lukee joku, joka on "tuonut" Suomeen ulkomaalaisen miehensä, niin kuulisin mielelläni miten hän on päässy kiinni yhteiskuntaan ja miten löytänyt harrastuksia/tekemistä?
Jonkun verran on tullut kysymyksiä, mut LISÄÄÄÄÄ niitä pitää saada. Nyt jokainen jättää yhden kysymyksen, ihan mitä tahansa. JOOKO PLIIS! Palaillaan <3>

2 kommenttia:

  1. Hei Laura!
    Voiko sinulle laittaa yksityisviestiä johonkin sp osoitteeseen? :)

    Parhain terveisin,

    Susanna

    VastaaPoista
  2. LAURA!? Haloo, todellakin Marttojen sekaan lasinmaalauskurssille. Daideilija Lahti kannustaa!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)