tiistai 18. helmikuuta 2014

Unelmapäivä

Jos olisin nyt Tunisiassa niin mun unelmapäivä olisi seuraavanlainen. (Pahoittelut jo sata kertaa nähdyistä kuvista).

Heräisin meidän vanhasta kodista auringonpaisteeseen.


Voisin herätä tämmösen tyypin vierestä. (Hahhaaa tooooooodella vanha valokuva, jonka Mouadh antoi mulle kun ekan kerran tavattiin. Itserakas tyyppi..... heti jakamassa kuviaan muistoksi ;) )


Aamupalalle Tour Khalefiin.


Joisin kuppikaupalla kahvia.


Sitten voitaisiin siirtyä altaalla lukemaan kirjaa ja ottamaan aurinkoa.



Vaihtoehtona tietysti mennä Aqua Palaceen....


Sitten kun on pienet aamutirsat ohi niin otettais auto kohti Friguan eläintarhaa ja menisin uudeleen uimaan delfiinien kanssa.



Koko päivän touhuilun jälkeen tulee tietenkin nälkä, joten täytyisi päästä syömään Wachiin Kzemaan ( en koskaan osaa kirjoittaa sitä oikein :D ).


Jälkkärit tietty Casa del Gelatosta, mun lemppari kirsikkajogurttijätskiä.


Pienen istustelun jälkeen, shoppailu voisi tehdä hyvää. Ensin parit kirpparit ja H&A Hammam Soussessa ja sitten kohti Ahla Centeriä ja muutamia kenkä- ja vaatekauppoja Soussen keskustassa.


Rakastan auringonlaskua, joten rannalla kävely auringonlaskussa tai mun lempparikukkulalla.



Auringonlaskun jälkeen olisi hääjuhlien aika, koska kesällä häitä on KOKOAJAN.



Häidän jälkeen kävisimme vielä syömässä toisessa mun lemppari paikassa. Italialainen ravintola Soussen juna-asemaa vastapäätä. Parasta pastaa koskaan ikinä milloinkaan. Ainut paikka missä saa (mun kokemuksien mukaan) oikeaa Mozzarellaa Soussessa. ( In reality life, Mouadh just laitto mulle viestin ja kuva, että on syömässä kyseisessä paikassa....... )



Sitten vois vielä mennä tanssimaan (suosittelen korvatulppia tunisialaiseen discoon).


Illan päätteeksi vielä uikkarit, pyyhe ja lämpöinen viltti mukaan ja katsomaan auringonnousua rannalle.



Tästä olis voinut tehdä unelmapäivän sijaan unelmaviikon. Voi luoja mulla on ikävä tuonne !!!

24 kommenttia:

  1. Ihana matka kotisohvalta Tunisiaan :) Unelmapäiväsi kuulostaa vallan mainiolta. Toivottavasti pian pääset sitä toteuttamaankin!

    VastaaPoista
  2. :) Khzema,oon 3 kertaa vuokrannut siltä alueelta asuntoa niin nyt jo jotenkin muistaa :)..Aivan varmaan lisää ikävää kun tietää että ehkä ois mahdollista olla sielä....mutta mua kiinnostai nuo kirpparit onko niillä joku nimi tai osaatko muuten antaa koordinaatteja millä vois löytää.Itse viimeks shoppailin Havaji centerissä ja sen vieressä on sellainen ruokapaikka joka on tehty niinkuin olisi lentokoneessa ihan kokeilemisen arvoinen paikka tosin järkyttävän isot annokset

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarkotin kyl et en osaa kirjoittaa sitä ravintolan nimeä,mutta en näköjään osannut alueenkaan nimieä hahah :D Se on kyl kivaa aluetta :) Hawaiji Center oli kans yks mun lempparikaupoista ja siihen oli tosi lyhyt kävelymatka meiltä :) En muuten koskaan käynyt syömässä siellä, täytyypäs käydä ens kerralla :) Mun lemppari kirppari eli frippeksi sanotaan Tunisiassa, niillä on ihan nimetkin jota en nyt muista.. kaikki on samannäkösiä punaset oven pielet ja valkosella lukee se nimi. Hammam Soussessa on mun lemppari isossa liikenneympyrässä, jossa on loudge taksien päätöspysäkki. Tiedätkö Hammam Soussen Moniprixin? Siitä edessä olevasta liikenneympyrästä kun lähtee Hammam Soussen keskustaa kohti niin seuraavassa liikenneympyrässä on se paikka :) Mutta niitä on jokapuolella ja markkinoillakin on iiiiiisoja pöytiä täynnä vaatteita :)

      Poista
    2. Itseasiassa se on Khezama :) ja Mar Mar Wachi. Mun tyttären kaverin isän omistama ravintola mikä on meidänkin lemppareita. Casaa paremmat jätskit saa Mondosta mikä on myöskin Khezamassa mutta sellainen pikkuinen jädepaikka missä on vain muutama pöytä. Sieltä saa kaikkia kinder, mars, snickers yms jätskejä myös. Ja kun nyt pilkutetaan kirjoitusasuja niin se on louage :D Ihana Laura :)

      Poista
    3. Oon muuten käynytkin tuolla Mondossa varmaankin, koska siellä oli juurikin nuo kaikki suklaaihanuudet ja taisin ottaa Kinderiä! Oli kans hyvä paikka! Eikös se oo siinä Royal Marketin vieressä? Enkä olekaan koskaan huomannut että se on MAR MAR Wachi kun mies on ainapuhut vain Wachista. Kiitos korjauksista :D Hihiii <3

      Poista
    4. Mulla ei nyt leikkaa mikä on Royal Market. En tiedä oletko ollut täällä koskaan silloin kun on sirkus on kaupungissa. Mondo on ihan siinä vieressä missä aina sirkus ja tien toisella puolella iso yliopisto. Just käytiin taas yksi ilta ohimennen jätskit hakemassa. Rocher Ferrero jätski oli törkeen hyvää.

      Poista
    5. Aaaaa okei, no sitten oltiin ihan eri suunnilla :D Oon ollut siellä sirkuksen kanssa samaan aikaan, mutta en koskaan mennyt siellä käymään. Royal Market on Khezmassa, samalla kadulla kun Burger Cops. Se on ihan tavallinen minimarketti/kiska, mutta siellä myydään paljon eläintenruokia niin siksi tuli tutuksi :)

      Poista
  3. Samat sanat! Kotisohvanpohjalta päästiin tunisiaan, jejj :) miten muutes olette nyt mouadhin kanssa yhteyksissä? Tuli hyvä fiilis tästä, thank youuu :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihhii, kiitos kiitos! Ollaan oltu joka päivä yhteyksissä WhatsAppilla ja Viberillä. Hyvin siellä menee ja on lämmin, mutta ei kuulemma oikeen mikään tunnu samalta kun mä en ole siellä <3 Mun puolesta se vois olla vielä viikon tai pari :D

      Poista
  4. Hah..ok luulin et tarkoitit paikkaa....tiiän ton ravintolan kanssa sielä mut en todellakaan ole koskaan katsonut sen nimeä mut kuvassa olevat puutuolit olivat tutut :) en ole koskaan käynyt sielä Moniprixissä mut nyt kun oon katsellut apartmentoja niin Hammam Soussessa on aika kivoja ja kohtuu hintaisia et jospa tutustuisi vaikka uuteen alueeseen :) kiitos vinkistä eiköhän noilla ohjeilla löydy.
    Mun lemppari ruokapaikkoja on Caragas ja Planet Hollywood mut aion kyl tota italialaista paikkaa seuraavaksi kokeilla kuulosti hyvältä.Et Kiitos siitäkin vinkistä.Kairoussa hintataso onkin sit lähes ilmainen Sousseen verrattuna et suosittelen shoppailu käyntiä sielläkin jos et jo matkaopasaikoina käynyt kun perinteisesti sinne pysähtyivät Saharan ressuilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hammam Sousse on kivaa aluetta, olisin halunnut muuttaa sinne jos ei oltais osuttu Chatt Meriemissa. Sielläkin muuten on aika edullisia asuntoja, mutta tosin ei ehkä niin turvallista, ainakaan jos yksin matkustat :) Olen toki pysähtynyt Kairouanissa, mutta tosiaan en oo koskaan siellä käynyt ostoksilla :) Täytyypäs mennä seuraavalla kerralla!

      Poista
    2. Caracasia ei ole ollut enää kolmeen vuoteen. Omistajat lähtivät tekemään muita bisneksiä ja sen tilalla on tylsästi vain Tunisianan toimisto. Oli yksi mun ikilemppareista keskustassa.

      Yksi ihan paras pizzavinkki on Patisserie Bezzine. Se on alunperin leipomo mutta heiltä saa myös pizzaa. Tavallista että pannupizzaa missä pohjan sisällä on mozzarellaa. Hinnat on kaupungin halvimmat ja maku sekä koostumus paras!! Mä en edelleenkään hahmota mikä toi juna-aseman lähellä oleva mesta on. Joskus aiemminkin sitä jo sulta kysyin Laura. Pitää ensi kerralla muistaa ihan tsiikailla kunnolla :D

      Poista
    3. Jos et oo vielä kesään mennessä siellä käynyt, niin sitten kun tuun kesällä niin sitten kyllä tuut mun kanssa :D Pakko mennä käymään tuolla pizza paikassa! Missä se on?

      Poista
    4. Bezzinejä on useampi Soussessa mutta me ostetaan aina samasta. En kyllä nyt osaa tälleen selittää missä se on. Mutta mennään sitten sinnekkin yhdessä tai palaa asiaan kun olet menossa. Lähellä trois caderon Monoprixiä. Se on lähinnä leipomo missä on muutama pöytä jos haluaa syödä siellä mutta me ostetaan aina pizzat kotiin. Ovat kuitenkin kuuluisia juuri niistä pizzoista.

      Poista
    5. Hmmm täytyypäs kysyä mieheltä :) Palataan varmasti asiaan!

      Poista
  5. Paljon tunisiaan maksaa lennot sinne ja takas? Entä hotelli? Entä jos ajattelisi jotain vaikkapa 10 päivän tai viikon reissua? Mitä tämä tulisi kustantamaan? Osaatko arvioida? Meneekö sinulla yleensä paljon rahaa ostoksiin tunisiassa? Vaatteisiin yms? Onko jotain mitä yleensä aina ostat? Oletko muuten koskaan käynyt tunisiassa kampaajalla? Mitä hintoja? Uskaltaako siellä värjätä hiuksia? Entä ripsipidennykset? Mitä eroja suomeen on kampaamoissa?
    Minkä nimisestä nettikaupasta on leopardi olkapää paitasi tilattu? Onko mahdollista ehkä muidenkin tilata, kun olit aiemmin jollekin kirjottanut, että ystäväsi netti putiikista.
    :) Kiitos vastauksistasi etukäteen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riippuu vähän milloin sinne Tunisiaan haluaa mennä. Syys-toukokuussa pääsee Deturin kautta suorilla lennoilla ja viikoksi halvin hotelli ja lennot voi olla 299-500e, riippuu ihan ajankohdasta. Pelkät lennot voi saada välillä 99e menopaluu (niinkun tänä vuonna marraskuussa) ja pahimmillaan pelkät lennot 500e (yleensä joulun aikaan). Riippuu tosi paljon! Kannattaa kattoa Deturin sivuilta. Pelkät lennot oon löytänyt rantapallo.fistä ja hotelleja voi katsella esim booking.comista. Kesällä kun ei ole suoria lentoja niin lentoihin saattaa mennä 450-700e/hlö. Käyttörahaa ei tarvii paljon (riippuu tietty mitä haluaa tehdä), mutta noin yleisesti niin ruoka on halpaa ja taksilla matkustaminen. Mutta kyllä Tunisiassakin on nyt hinnat nousseet. Ei siellä kauheasti ole ostettavaa. Kaikki tavara on feikkiä :D Mun piti mennä käymään siellä kampaajalla, koska se on tosiaan on halvempaa siellä. Mutta en sitten uskaltanut, koska mun hius on niin erilainen kun arabinaisen hius. Kannattaa ehkä suosia kampaajia, jotka ovat töissä hotelleissa, koska heillä on kokemusta eurooppalaisesta hiuslaadusta. Hinnoista en oikeen osaa sanoa.. Ripsipidennykset oli ainakin vuonna 2012 ihan uus juttu ja silloin vain yksi paikka teki niitä. Eipä siellä ihmisillä ole niille tarvetta kun niillä on niin tummat ja paksut ripset muutenkin. Valitettavasti leopardipaitaa ei pysty tilaamaan tällä hetkellä. Mun täytyy kysellä mun kaverilta miten se onnistuisi :) Toivottavasti osasin vastata edes jouhinkin kysymyksiisi :)

      Poista
    2. Soussessa on yksi ranskalai-tunisialainen kampaaja kenellä käy vain ulkomaalaisia asiakkaita. On opiskellut Pariisissa ja on todella hyvä niin leikkaamaan kuin värjäämäänkin. Hinnat ihan samat kuin muissakin paikallisissa liikkeissä eli halvat.

      Poista
    3. Sun pitää ihan kertoa nyt nimi ja tarkat koordinaatit! ;)

      Poista
    4. Muistuta mua privalla facen puolella :)

      Poista
  6. Mun mielestä tunisiassa on paljon ostettavaa varsinkin miesten vaatteita on kauheesti kivoja. Oma tunisialainen mies ostaa aina koko vaatevaraston uusiks ku mennään sinne. Itselle oon ostanu aika vähän vaatetta mut useammat kengät kyllä lähtee aina mukaan sieltä. Sit koruja oon ostellu mut en kyllä yksin ku ei ne puhu englantia niin hyvin et osais itse kysellä. Itse en oo vielä käyny kampaajalla siellä mut meen kyllä joku kerta. Miesten tukan ja parran leikkaus on jotain 2-3 euroa mut ne paikat tekee vaan miesten tukkia eikä tod ole mitään salonkeja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot ihan oikeessa, että onhan siellä sitä tavaraa ja kivoja paitoja yms, mutta laatu ei kyl kovinkaan usein ole niin hyvää, että ihan niitten takia Tunisiaan lähtisin ostoksille. Oon ostanut sieltä muutamat ihan maailman parhaat "trikoohousut" joita saa miljoonassa eri värissä, sandaaleja, korkkareita, maxihameita/mekkoja... kotiin löytyy kaikkia kivoja kulhoja ja astioita yms. Ja merkkivaatteita saa tietty, mutta ne usein samaa hintaa kun Suomessa tai kalliimpia, joten niitten shippailut jätin suosiolla. Mulle tulee kyl niissäkin usein semmonen olo, että onkohan nää kans feikkiä :D en luota jotenkin yhtään. Miesten hiusten ja parranleikkuu/muotoilu on kyllä todella edullista :)

      Poista
  7. Ja vielä lisäys et kyllä siellä ihan merkkitavaraa on mut siitä saa sitte maksaa lähes normi suomen hinnat. Mm slim centerissä on merkkiliikkeitä :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)