lauantai 12. huhtikuuta 2014

Kahden viikon kuulumiset

Oon taas laiminlyönyt mun rakkaat lukijat ihan täysin. Viikot menee hurjaa vauhtia ja viimeinen puristus opparin kanssa on menossa. Olin tossa kaksi viikkoa sitten Seinäjoella mun lapsuuden huudeilla käymässä mun parhaan ystävän luona. Lähdin Helsingistä aamulla junalla ja kirjoittelin opparia kunnes Mervi pääsi harjoittelusta kotiin. Käytiin salilla ja tehtiin kuuluisaa avokadopastaa. Tosin vähän muunneltiin sitä :D Ja sanoisin että olin aika pettynyt! Tiedä sitten johtuiko meidän  muutoksista vai miksi musta se ei ollut niin hyvää kun kaikki ovat kehuneet. Mutta toki vedittiin lautaset tyhjiksi ja kaaduttiin sitten sohvalle katsomaan Salkkareita.


Mä käyn tooooosi harvoin ulkona, koska ei vaan nappaa. Mutta halusin ehdottomasti Seinäjoella päästä Mervin kanssa tanssimaan. Ja olihan meillä mukana ihana Riikkakin! Oli tosi kiva vaan tanssia, vaikka musiikki Karmassa olikin ihan kuraa.... Pääasia oli kuitenkin nähdä näitä mun tyttöjä ja nauraa. Musta tää kuva musta ja Mervistä on aivan ihana! Meidän päät ja mun käsi muodostaa sydämen. Mitä olisikaan elämäni ilman tätä naista! Tutustuttiin lukion tokalla ja siitä asti ollaan oltu parhaat ystävät. Ollaan oltu reissussa yhdessä, asuttu 25 neliön yksiössä ja ikävöity toisiamme kun ollaan molemmat asuttu ulkomailla eikä nähty vuoteen. Nykyään jutellaan melkein joka päivä, kiitos Viberin :D




Meillä on molemmilla tommoset leopardipaidat. Tosin huomattiin, että ne on vähän erilaiset väriltään ja materiaaliltaan. Mutta eipä haittaa! Meillä on niin samanlainen maku vaatteiden suhteen että. Ja ollaan molemmat leopardihulluja :D


Lauantaina mun mamma tuli Seinäjoelle ja käytiin ostamassa Erätukusta rinkat Irlannin reissua varten. Ostettiin samanlaiset, mutta eri väriset. Mun on tosi kauan pitänyt hankkia rinkka, koska se on tosi kätevä junassa matkustaessa elukoiden kanssa. Toi on vielä mitoitettu sen mukaan, että sen voi jopa ottaa käsimatkatavaroihin. Eli hyvä juttu meidän Tunisian matkaakin ajatellen. Mihin muuten on ENÄÄ 103 päivää! Seinäjoelle oli tullut muutamia ihania pikku kahviloita/ravintoloita. käytiin Cafe oléssa (mä sanoin sitä kokoajan Olallaaksi :D ) Syötiin siellä ihanaa coucous salaattia, josta teinkin kotona sitten oman versioni. Oli tosi hyvää! Laitoin couscousia, omenaa, fetaa, tomaattia, kurkkua, salaattia... jos olisi ollut niin olisin vielä laittanut punasipulia ja balsamicoa. Suosittelen !


Illalla lähdettiin käveleskelemään ja ottamaan muutamia kuvia kun oli niin kaunis auringonlasku.









Meidän bootsi jengi.


Leivottiin myös Brookies kakkua, jonka Mervi oli bongannut. Oli tosi hyvää ja suklaista :P


Sunnuntaina lähdin sitten takaisin Helsinkiin ja kirjoittelin koko matkan opparia. Matka meni tosi nopeasti ja sitten kotiin ja saatiin mun isä vielä vierailulle meille. Oli tosi ihana viikonloppu ja mun pojat oli täällä pärjänneet hyvin. Muutama pitsalaatikko oli pöydällä :D

En tykännyt ennen yhtään avocadosta. Nyt oon ihan rakastunut siihen leiväpäällä ja salaatissa Musta on ihanaa syödä aamulla kunnolla. Meildän on pitänyt jo kauan hankkia kunnon kahvikone, mutta ei koskaan saada aikaiseksi. Meillä on Kodin Ykköseen lahjakorttikin ja se pitäis pian käyttää. Ärsyttää vaan kun meidän keittiö on niin pieni että sinne kun vielä tunkee sen kahvikoneen, niin eipä paljon tarvii kokkailla mitään. Mouadh juo ihan älyttömästi kahvia (ja sokeria sen kanssa) ja jois varmaan vielä enemmän jos meillä oli hyvä kahvikone. Musta olis ihanaa ottaaa aamulla kahvi mukaan bussiin ja nautiskella (eli herätä) se jo työmatkalla.


 Viime viikonloppuna meillä oli työkavereiden kanssa illanistujaiset nyyttärimeiningillä. Mä tein mun forever suosikki porkkanaleivoksia. Oon kirjoittanut ylös tän mun reseptivihkoon kaaaaaauan sitten. Yläasteella ja lukiossa taisin leipoa näitä melkein joka viikonloppu. Kannattaa kokeilla!


Viikonlopun jäljiltä tapahtui myös jotain surullista. Nimittäin mun pyörä varastettiin juna-asemalta. Menin hakemaan pyörää niin jäljellä oli vain lukko maassa. Otti muuten päähän... ja ottaa vieläkin. Tein rikosilmoituksen ja nyt pitäisi vielä soittaa kotivakuutukseen.


Tällä viikolla oon ollut yks tunari. Yks päivä jätin hellan päälle.. onneksi vaan kakkoselle! Tänään laitoin väärän hellan päälle ja siinäpäas sattui olemaan kattila, jossa oli muovinen siivilä. Ja.. no.. tuloksen näätte alla... 



Eipä tässä oikeen muuta... Tuntuu, että elämä on tosi tasapaksua arkea vaan. Heti kun on tämmönen ankea synkkä päivä, niin mulla ainakin on energiat nollassa ja vaan masentaa. Sitten kun paistaa aurinko niin sitä tuntee pystyvänsä mihin vaan ja on niin energinen olo että. Täytyy alkaa tässä taas naputtelemaan opparia ja sitten suunnata salille. Mä niin odotan, että saan ton koulun pois alta ja pääsen taas treenaamaan kunnolla ja useammin. Nyt on päässyt vaan 2-3 kertaa viikossa ja se ei oo mulle tarpeeksi kun istun kaikki päivät töissä. Mutta heiii, mitäs teille lukijoille kuuluu? Onko kevät tuonut energiaa ja hyvää fiilistä? Onko kesälle jo paljon suunnitelmia?

4 kommenttia:

  1. Hei!
    Oletko siis matkaoppaana Tunisiassa ja minkä ikäinen olet?
    Ja mikä koulutustausta sinulla on?
    Kiitos vastauksesta jo etukäteen! :)
    Miten Tunisiaan pääsee asumaan ja kuinka vaikea naisena on saada töitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka, olen -89 eli täytän 25.vuotta. Silloin kun olin oppaana niin mulla oli vielä restonomikoulu kesken, mutta moni opas ei oo mitään kouluja käynyt, vain kyseisen matkatoimiston koulutuksen. Mä tosin en käynyt sitä, koska mut palkattiin paikan päältä. Kyllähän sinne voi mennä asumaan kuka vaan, jos ei ole naimisissa tai työlupaa niin tulee maasta kuitenkin poistua 3 kk välein. Voi olla vaikeata saada töitä, koska maan työllisyystilanne ei muutenkaan ole hyvä. Mutta toki eurooppalaisen kannattaa kysellä eurooppalaisilta ja jenkki yrityksiltä :)

      Poista
  2. Hei!

    Mistä varaat lentonne Tunisiaan ja minkä hintaisia lennot ovat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varaan yleensä rantapallon kautta tai Deturilta talvi aikaan :) Riippuu ihan täysin milloin olet matkustamassa, halvimmillaan viime talvena oli suora lento menopaluu 140e ja kesällä voi mennä helposti 600e yhdellä vaihdolla.

      Poista

Kiitos kommentistasi :)