perjantai 4. huhtikuuta 2014

Lennot varattu!

En voi uskoa tätä!! Vihdoin mulla on oikeasti lennot maksettuna sähköpostissa. Epätodellinen fiilis... onhan siihen vielä aikaa, mutta silti oon kokoajan ihan kyynelissä kun mietin, että ihan oikeasti tiedän milloin mennään Tunisiaan! Pelkään ihan kauheasti, että jotain menee pieleen ja ei päästäkään matkaan. Uskon, että kaikki on hyvin vasta kun astun koneesta ulos ja pääsen passintarkastuksesta läpi.

Lähdetään matkaan perjantaina 25 heinäkuuta ja lennetään Tunisiin. Toivotaan, että mun korvat kestää lennot ja vaihdot. Mulla on nimittäin aina aivan hirveät kivut ja korvien paineet ei tasaudu ollenkaan. Yleensä itken ja hytkyn paikallani tuskissani kaikki laskut. Se kipu on jotain aivan järkyttävän hirveetä ja nyt kun en oo lentänyt vähään aikaan nii pelottaa että miten käy.
Onneksi mulla on yksi lento ennen Tunisian reissua vielä... Kuukauden päästä lähdetään nimittäin mamman kanssa Irlantiin! Nopeasti tulee sekin matka vaikka se jouluna tuntui niin kaukaiselta.

Parasta meidän matkustusajankohdassa Tunisiaan on se, että ehditään sinne toivon mukaan juuri ennen kun Ramadan loppuu eli päästään juhlimaan Eidiä perheen kanssa ♥ Se onkin sitten mun kolmas Eid siellä. Viimeksi olin tosin töissä kaikki päivät niin juhlat meni vähän sivu suun. Nyt nautin täysillä kaksi viikkoa perheestä, ystävistä, ruuasta ja auringosta. Enkä valita muuten kertaakaan, että on liian kuuma!

10 kommenttia:

  1. Moikka, mulla kanssa ennen ihan järkyttävät korvasäryt koneessa, mut tosiaan kun tuli ravattua tota Suomi-Egypti väliä miljoona kertaa (mies Egy) niin menin vaan kairos apteekkiin ja selitin tota korvahommaa niin ne anto mulle sieltä sellasia korvatippoja ja nyt ei oo enää minkäänlaista ongelmaa. Meillä tosiaan meinas alus koko juttu kuivua kasaan jo sen takia kun en halunnu lentää just ton korvajutun takia joka pahimmillaan kesti koko lennon ajan. Suosittelen tunisias apteekkia tai sit tääl suomeski on apteekissa sellasii korvatulppia jonka pitäs auttaa justaan lentäes niihin paineisiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tuolla etelän mailla on niin hyvä kun saa vaikka minkälaisia lääkkeitä ilman reseptiä :D Täytyy käydä !

      Poista
  2. Ootko kokeillut tuohon korvien lukkiutumiseen ja paineen tunteeseen näitä. http://www.earplanes.fi/ ? Jos et, niin suosittelen. Itse pidän aina lennoilla noita korvissa. Laitan ne korviin siinä ennen nousua ja otan pois sitten kun lentokorkeus on saavutettu ja takasin korviin ennen kuin aletaaan pudottamaan korkeutta ennen laskeutumista ja pois vasta kun koneen ovet on aukaistu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo noista kuullukaan aikasemmin! Ihan tajutonta, että kukaan korvalääkäri ei ole maininnut :o Oon kuitenkin ravannut niillä aika usein yksityisellä! Täytyy ehdottomasti ostaa, kiitos :)

      Poista
  3. Tervetuloa laskemaan päiviä, heh ;) Täälläpäs on matkaan jäljellä enää 68 päivää! Ihana kun tekin pääsette yhdessä reissuun ja näätte perheen pitkästä aikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enään 103 päivää! Wuhuu :D Joo ollaan sit ekaa kertaa yhdessä lentokoneessa hahaa

      Poista
  4. Nasolinin käyttö ennen lentoa auttaa joissain tapauksissa korvapainetta ja yliopiston apteekista saa korva puudutus tippoja tekevät sitä omatuotantona.Kannattaa kokeilla ei kanata turhaan kärsiä jos lääkeet keksitty :) En tiedä mutta miksi ette lennä Deturilla tukholmasta minusta selkein ja edullisin kun ruotsista lentävät läpi kesän Monasteriin...? Mutta vinkki tulevaisuutta varten että kannattaa tsekata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mulla on kyllä kaikki mahdolliset lääkkeet olemassa ihan reseptillisinä korvalääkäriltä. Mutta noita puudutustippoja täytyykin hakea. Katsoin kyllä Ruotsin Deturin sivut, mutta juuri tuolle päivälle lennot olisivat tuleet paljon kalliimmiksi kun olisi pitänyt ostaa vielä lennot Ruotsiin.. Laivalla ei oltais ehditty koska oon vielä tuolloin perjantaina töissä. Kyllä mä vanhana matkaoppaana ja Tunisiaan usein matkanneena oon kartoittanut aika hyvin nuo lentovaihtoehdot :)

      Poista
  5. Hei, oletko kokeillut apteekista saatavia paineen tasaavia korvatulppia. Tavallinen tukkoisen nenän nenäsumutekkin voi auttaa korvia pysymään auki. Reseptittä saatavat allergialääkkeetkin voivat auttaa, ne vähentävät limakalvoturvotusta ja röörit pysyvät auki.
    Kokeile vaikka kaikkia kolmea kikkaa seuraavalla lennolla, toivottavasti auttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on duactit, allergialääkkeet ja sumutteet, mutta ei ne auta kokonaan,koska ongelma on mun huonosti liikkuvassa tärykalvossa, joka ei tasaa painetta välikorvasta. Johtuu ihan mun lapsuuden korvakierteestä, lukuisistä putkituksista ja korvanrakenteesta. Korvalääkärin mukaan ainut keino olis laittaa titaaniputket uudelleen.... Mutta kokeilen noita korvatulppia ehdottomasti Irlannin matkalla:)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)