torstai 15. toukokuuta 2014

It's Tunisia everywhere i go

Haslema! Täytyy tulla teille vielä ennen nukkumaanmenoa kertomaan hauska juttu. Tai musta se on hauska juttu :D
Nimittäin perjantaina kun saavuttiin Dubliniin niin näin ekana bussin kyljessä Tunisian mainoksen. Seuraavana päivänä matkustettiin pari sataa kilometriä länteen Galwayhin ja käppäiltiin kaupungilla etsien ruokapaikkaa. Pysähdyttiin yhden pubin eteen ja katseltiin ruokalistaa. Huomasin listalla couscousia. Ei kun sisälle. Sieltä mä sitten tilasin Sweet lamb couscousia ja voi herranjee ku oli hyvää! Kyselin vähän tarkemmin niin kokki oli marokkolainen. Mutta siis. Länsi-Irlannin rannikolla pienessä 70 000 asukkaan kaupungissa. Seuraavaksi mentiinkin tietenkin etsimään jälkkäripaikkaa ja löydettiin ihana pieni ranskalaiseen kahvila, josta tilasin crepesin mansikoilla ja nutellalla. Like in Tunisia. Ja joinpa vielä minttuteetäkin!
Ajattelin, että olipas tunisialainen päivä, mutta en tiennyt mitä on vielä edessä! Sunnuntaina lähdettiin retkelle kohti Cliffs of Moheria ja pysähdyttiin pienen pieneen kylään. Astun bussista ulos, niin nään ensimmäisenä naisen niqapissa. (Oli muuten kaunis niqab!) Sitten menikin muutama päivä "normaaleissa" hyvin irlantilaisissa merkeissä. Tänään eli keskiviikkona saavuimme taas Dubliniin ja lähdettiin ihan väärään suuntaan kävelemään ja eksyttiin tosi pienelle sivukujalle ihan keskustassa. Mitä minun silmäni näkivätkään... NO TUNISIALAISEN KAHVILAN.
Käytiin hotellilla ja syömässä meksikolaista ja lähdettiin uudelleen kahvilaa kohti iltateen toivossa. Ovella heitin salemmuolakit ja ukko katto mua hoomoilasena. Olin hyvin asiantuntevana listan kanssa (tietenkin, kaikki pätemisen hetket täytyy käyttää hyväkseen!) ja seuraavaksi mies kysyi miks mä tiedän kaiken. Kerroin olevani naimisissa tunisialaisen kanssa yms yms muut perus jutut ja kävi ilmi, että mies on kotoisin Hammam Soussesta :D voi, että mulla oli hauskaa kun heitin sille/niille muutamia sanoja tunisiaksi. Mutta että semmosta. Nyt voin alkaa nukkumaan ♥

6 kommenttia:

  1. Heissuli! Naisella on niqab päällä, ei burqha :) Burqha peittää koko kasvot eikä jätä tollasta rakoa silmien kohdalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, oot aivan oikeessa! Mä mietinkin kun kirjottelin tekstiä, että joku ei nyt täsmää. Kiitos, mä korjaan :)

      Poista
  2. Vautsi, olipas sattuma löytää just tunisialainen kahvila sieltä! :)

    VastaaPoista
  3. Kivat kuvat. Viihtyisän näköinen tunisialainen kahvila :)
    Tina B.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)