perjantai 28. maaliskuuta 2014

Great Friday ♥

Moikka! Mulla on super hyvä fiilis ja mahtava viikonloppu tiedossa. Aurinko paistaa ja nään mun parasta ystävää pitkästä aikaa ja meillä on koko viikonloppu aikaa olla yhdessä. Ystävät on uskomattoman tärkeitä ja niitten kanssa nauraminen antaa lisää energiaa ja elinvuosia. Mulla on muutama ystävä, jotka ovat säilyneet elämässäni vuosia ja uskon että tulevat aina pysymäänkin ♥ Mä ystävystyn helposti ja mulla onkin paaaaljon kavereita niin siviilissä kuin netissäkin. Ei mennä nyt ystävyyteen sen enempää, mutta mun on pitänyt jo jonkun aikaa ilmoittaa/mainostaa, että jos haluatte tilata alla olevaa leopardipaitaa valkoisena tai harmaana (one size) niin laittakaas mulle mailia. Laitan tiedot sitten eteenpäin mistä voi tilata yms. Muutama kuva paidasta ja myös muslimeille huivin kanssa. Mä rakastan tätä paitaa ♥ Ihanaa viikonloppua kaikille!

14 kommenttia:

  1. Kesän tulo on ihana asia ja nautin itsekin kovasti auringosta :)
    Joillekin ystävystyminen on helpompaa kuin toisille. Itse en ole helposti ystävystyvää sorttia. Kadehdin kurdimiestäni, joka ystävystyy helposti. Mieheni ei tarvitse kuin nähdä toinen kurdi, heti menee juttelemaan ja ovat sitten jo suuria ystäviä :D
    Todella kaunis kuva sinusta huivissa, mashallah :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Semmosia nuo Lähi-Idän miehet taitaa olla, että juttu luistaa lähes kaikkien kanssa :) Voi kiitos <3

      Poista
  2. Onko syynä sairas mustasukkaisuus tuossa kulttuurissa se syy että, nainen pakotetaan pukeutumaan noin?(suojaan toisten miesten katseilta)
    Turha tuskin selittää ainakaan asiaa sillä että jokainen nainen haluaisi pukeutua niin.
    Ne jotka pelkää ja on alistettu eivät yleensä puhu.
    Ei kuulosta kovin tasa-arvoiselta naisen asema?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syynä ei ole mustasukkaisuus :D Varmasti maailmassa on niitäkin, jotka pakotetaan pukeutumaan tietyllä tavalla, mutta se ei koske pelkästään muslimeja. Todellinen muslimi ei pakota ketään mihinkään, ne jotka pakottavat eivät harjoita uskontoaan oikein. Raamatussakin kehotetaan naista peittämään hiuksensa soveliaisuuden tähden. Islamissa peittäminen ei koske vain hiuksia vain myös tietyt muut kehon osat tulee olla peitettynä. Nykyään on aikas modernejä hijabistejä, ettö googletappas vähän ennen kuin tulet kertomaan kapean näkemyksesi asistasta, josta et tunnu tietävän yhtään mitään :)

      Poista
    2. Ei kyllä mustasukkaisuus syynä ole :D itse tosin vähän kriittisesti suhtaudun näihin huiveihin täällä suomessa. Oon siis itsekin muslimin vaimo. Huivit on siis jees juttu muuten mut täytyy olla rehellinen ja sanoa et ei ne musta oikeen suomalaiseen päähän istu. Ku me ollaan syntyperältä ja kulttuurilta kuitenkin euroopasta. jotenki tulee outo olo jos nään täällä suomalaisen huivi päässä. Ku kuitenkin itsensä voi peittää ja pukeutua soveliaasti ilman sitä huiviaki niinku itse teen. Tää on vaan mun mielipide ja noi kokeilukuvat on kivoja :)

      Poista
    3. Mun mielestä jokainen saa pukeutua ihan niin kuin itse haluaa, oli sitten suomalainen, intialainen tai afganistanilainen niqabissa. Ja jos suomalainen nainen tai mies on palannut islamiin ja haluaa pukeutua niinkuin kuuluu,niin antaa pukeutua. MUN mielestä huivi sopii kenelle tahansa "juuriin katsomatta". Ja tokihan moni esim Tunisiassa ei enään huivia käytä, mutta muuten pukeutuu soveliaasti. Mun mielestä huivi kuitenkin kuuluu islamin uskoon, mutta jokainen harjoittakoon ja tuokoon sitä esille omalla parhaalla katsomallaan tavalla. Mä en ainakaan ole kukaan ketään arvostelemaan tai sanomaan mikä on oikein ja mikä väärin :)

      Poista
    4. Juu se on tosiaan vain mun mielipide. Mieheni suvun naisista osa käyttää huivia ja osa ei mut silti he minusta kaikki ovat uskovaisia. :) mulle on kotona aina opetettu, että uskonnot on ihan hyvä asia, kunhan ne ei mene äärimmäisyyksiin. Ja en siis tarkoita et huivi ois äärimmäisyyttä, mut mulle se vaan suomalaisena on liikaa, vaikka Jumalaan uskonkin :) pääasiahan on, että itsellä on hyvä olla. Meillä onneksi mies ajattelee samalla tavalla ku minä. Toivoo toki, että olisin joku pv muslimi mut on sanonu suoraan et ei mitään huiveja mulle toivois.

      Poista
  3. Olet ihailtavan rohkea, lähinnä tähän postaukseen liittyen noita huntukuviasi tarkoitan! :) Toivottavasti löydät oman hengellisen kodin, oli se sitten missä uskonnollisessa yhteisössä hyvänsä. Voisitko muuten kertoa tämmöiselle tavalliselle ei-muslimitietoiselle, miten käytännössä eroaa harjoittava ja ei-harjoittava muslimi toisistaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, kiitos :) Mulla on paljon kuvia huivipäässä. Voisinkin tehdä niistä oman postauksen, koska mun mielestä niissä ei ole mitään ihmeellistä. Mouadh ei ole koskaan mua pyytänyt huivia laittamaan vaan olen itse mielenkiinnosta kokeillut. Musta ne on kauniita :) Harjoittava muslimi tekee niinkuin heille on Koraanissa käsketty elämään. Esim. rukoilee kaikki päivän rukoukset ja noudattaa muutenkin sääntöjä joiden mukaan tulee elää. Tuo rukoilu on meillä nyt se suurin ero harjoittavaan muslimiin.

      Poista
  4. Hei! Vieläkö ootte Wilman kans yhteyksissä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nähtiin viime talvena, mutta sen jälkeen ei olla nähty. Kuinka niin? Olet ilmeisesti joku joka on tuntenut minut nuorempana... :) Olisi kiva jos esiintyisit ihan omalla nimelläsi.

      Poista
    2. "Todellinen muslimi" :D
      Hohhoijjaa.

      Poista
    3. Ihan oikeasti ano, ota selvää asioista ennen kuin kommentoit.

      Poista
  5. Heippa! Sinulla on todella ihana blogi ja olenkin lukenut blogisi alusta loppuun. (: Ihailen suuresti sinua koska "uskalsit" lähteä vieraaseen maahan asumaan. Jos olen oikein blogista lukenut niin olitte miehesi kanssa vähän aikaa kaukosuhteessa niin miten sinä jaksoit/tuntuiko välillä vaikealta koska itsellä on alkanut jo vähän ärsyttämään tämä ainainen odotus mutta ehkä se sitten alle vuoden päästä muuttuu :) Jatka samaan malliin blogisi kanssa!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)