tiistai 12. maaliskuuta 2013

Huhhuijaa!

Anteeksi pieni hiljaisuus. Perjantaina palasin myöhässä olevalla koneella Suomeen ja olin yöllä kahdentoista maissa kotona. Mouadh oli mua kentällä vastassa ruusun kanssa. Kotona mua odotti vielä enemmän kukkia..:D Rocky sai hepulin kun tulin kotiin, se ei tienny miten päin sen se olis ollut. Lauantaina siivoiltiin, purin matkalaukun ja kävin moikkaamassa ystävääni. Sunnuntaina nukuttiin piiiitkään ja Mouadhin koulukaveri tuli tyttöystävänsä kanssa meille ja lähdettiin ihan yllärireissulle Ikeaan. Ostettiin verhot ja kehyksiä, joista teinkin kollaasin seinällä. Mulla on kova sistusbuumi ja tekis vaan mieli ostella kotijuttuja. Perjantaina käyn kotouttamassa meille ihanan kattolampun Kodin Ykkösestä. Työt alkoivat heti maanantaina ja mulla menee jo nyt hermo pitkään työmatkaan. Heti kun on rahaa niin hankin auton. Ihan järkyttävää, että menee yhteensuuntaan aina tunti matkaan.... Tuntuu niin oudolta, että oon töissä 8-16 ja vkl vapaata. AINA. Mä oon ollut aina vuorotyössä, joten tää on todella outoa. Mutta ihanaa olla sitä massaa, joka pääsee iltapäivällä töistä, menee kauppaan ja kotiin. Me loves arki! Heiii, kertokaa millaisia videoita kaipaatte. Mulla meni muutossa hukkaan hieno lista, jonka olin tehnyt kaikista postaus ideoista :(

10 kommenttia:

  1. Ja mä ehdin jo huolestua, että jäitkö ruotsiin, kun ei mitään kuulu! ;)

    ps. Hyvältä näyttää toi kuvakollaasi!

    -J

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en jäänyt, vaikka toisaalta olisin kyllä voinut kun siellä oli kevät niin pitkällä jo...

      Poista
  2. Mulla olis sulle haaste, jos haluta tehdä :)http://feelmyheartisbeating.blogspot.de/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Mä oon just vähän aikaa sitten tehnyt tuon samaisen haasteen :)

      Poista
  3. Varmaan oli ihanaa pitkästä aikaa palata oman kullan kainaloon omaan kotiin. :))

    Mulle tuli ihan muutama kysymys mieleen, kun matkaoppaanakin olet työskennellyt.. että tekeekö mikään matkatoimisto enää matkoja Tunisiaan kesällä? Itse en ainakaan löytänyt. :O Tai mistä varasit lennot kun matkustit tunisia-suomi väliä?

    Sitten tämmönen ihan off-topic kysymys: miten yleistä Tunisiassa on se että nuoret kouluttautuu vaikka ihan yliopistotasolla? Keskittyykö ne yliopistot pääkaupunkiin vai onko niitä ihan Soussessa? Onko koulut ja koulutus hyvin arvostettuja Tunisiassa? En tiedä mistä nää kysymykset tuli mieleen, ois vaan hauska tietää jos sulla on asiasta tietoa. (:

    Hyvää päivän jatkoa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli ihanaa tulla kotiin <3 Valitettavasti Suomesta ei tee kukaan kesällä matkoja Tunisiaan. Mikä on ihan kakkaa ja tyhmää, kun kaikista muista pohjoismaista kyllä tehdään. Tukholmasta pääsee sekä Deturilla että Fritidsresorilla! Mut palautetta vaan matkatoimistoille, niin ehkä saadaan Tunisia takaisin kesäkohteisiin! Mä matkustin aina deturin lennoilla... Tosin Suomesta pääsee toki myös Pariisin kautta Tunisiin melko edullisesti...

      Koulutus on tottakai arvostettua ja esim lääketiede on tunisiassa hyvin kehittynyttä. Opiskelu kuitenkin vaatii rahaa ja monet joilla on varaa lähtevät opiskelemaan Ranskaan tai muihin ranskankielisiin maihin. Soussessakin on yliopisto tason kouluja. Monilla tosin taitaa olla motivaatio ongelmat ja raha syynä vähäisempään koulutukseen. Ja tietenkään siellä ei ole minkäänlaista opinstotuki systeemiä...

      Poista
  4. Näin teidät matkaoppaissa! Olitte niin ihania <3 Mä aloin ihan itkemään :')
    Saako kysäistä kuinka kauan teillä meni oleskeluluvan saamiseen? Me ollaan vasta siinä vaiheessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 Me tai siis Mouadh sai oleskeluluvan n. 3 viikossa. Haettiin sitä Tunisiasta, niin aikaa meni postituksiin yms.. Kerro mulle teidän tarina! :)

      Poista
  5. En ole koskaan ennen jättänyt tänne kommenttia, mutta sun juttuja on tosi kiva seurata, luin parin illan aikana jokaisen jutun blogistasi läpi ja jäin koukkuun :D Oot ihana!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla!! Kiitos!! Nyt on vähän postailut jääneet, mutta alan taas ryhdistäytyä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)