tiistai 23. huhtikuuta 2013

Huh huh. Kevät tulee ja sen mukana allergia oireet. Tänä aamuna töissä meinas lähteä ääni ja oli todella pönttö olo. Viime vuonna säästyin allergialta, koska lähdin näihin aikoihin Tunisiaan. Vihaan siitepölyallergiaa!! Kohtalontovereita? Mikä on paras lääke?

Lauantaina käytiin leffassa kattomassa Vuoden se kestää . Ja se oli huonoin leffa, minkä oon nähnyt piiiiiitkään aikaan. Mun mielestä leffa ei ole hauska, jos kaikki läpät liittyy alapäähän ja "hommailuun". Ohjaaja on sama kuin Rakkautta vain leffassa, mikä taas on yks mun ikuisista lemppareista. Niin olin aika yllättynyt leffan huonoudesta. Eipähän taas tarvii käydä leffassa piiitkään aikaan ja katon vaan Gossip Girliä... :D

Mitäs muuta... lauantai on meidän siivouspäivä, koska viikolla ei jakseta. Mouadh alkoi imuroimaan ja imurista alkoi kuulumaan ihme ääni ja kamala käry. Se oli sen imurin loppu! Johan se Saarijärven Alemakasiinin imuri palveli minua vuodesta 2008. Mun eka OMA imuri. Meillä oli Tunisiassa hyvä imuri, mutta ei saatu sitä mitenkään tuotua Suomeen. Nyt pitäis löytää aikaa mennä Giganttiin ennen kun tää kämppä peittyy pölyyn ja karvoihin.

Josta tulikin mieleeni, että mulla on yhdet kesäkengät Suomessa. Jätin kaikki ballerinat ja sandaalit Tunisiaan, koska tarkoitushan oli mennä käymään siellä nyt keväällä. Harmi, että joudun nyt hankkimaan PARIT uudet kesäkengät... jos siis kesä koskaan tulee. Mouadh kysy jo sunnuntaina toiveikkaana, että : "Voinko mennä t-paidalla ulos?" Sanoin, että ehkä 2 kuukauden päästä. Sanoi muuttavansa takas Tunisiaan :D

Tilasin muuten Ellokselta uudet sisätreenikengät ja trikoot, mutta Kampin Matkahuolto olikin muuttanut, eikä mun private kuriiri M löytänyt minne se on muuttanut :( Tietääkö kukaan missä se on? (Kyllä aijon myös googlettaa)

Tulipas sekava postaus. Kivasti on tullut kysymyksiä, mutta laittakaapas vielä lisää!

6 kommenttia:

  1. Aivan ihania kuvia. On tosi kiva kun postaisit aina mahdollisimman usein, tykästyin tähän blogiin ihan täysin ja luin heti kerralla kaiken :) Ootte mahtava pari :)
    -Nora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mä haluaisin postailla joka päivä monta kertaa, mutta aika ei riitä :( Kiitos <3

      Poista
  2. yhdyn edelliseen komenttiin

    VastaaPoista
  3. Kysyit siitepölyallergiasta. Tässä linkissä on pitkä lista neuvoja:
    http://www.iltalehti.fi/allergia/200904309490682_al.shtml

    Kohdassa nro 9 sanotaan:
    Pidä huolta kunnostasi. Huono hapenottokyky ja yleiskunto pahentavat allergisia oireita, etenkin astmaatikoilla.
    Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tämä on tärkein juttu!

    Mun oma kokemus on tällainen. Jouduin aikaisemmin käyttämään TOSI paljon nenäliinoja. Luonnollisesti myös siitepölyaikaan minulla oli tosi tukalaa. Sitten aloitin kuntosalin (ehkä noin 8-9 vuotta sitten). Käyn salilla nykyisin yleensä neljä kertaa viikossa. Kun yleiskunto on kohentunut, käytän nenäliinoja huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmin. Jossain vaiheessa huomasin selvän eron ja tätä on jatkunut jo vuosia. Siitepölyallergiakin on pysynyt hyvin kurissa. Jonkin verran oireita voi olla, mutta esim. tänä keväänä en ole vielä edes muistanut, että siitepölykausi on tulossa. Oireita ei ole vielä tullut. Mun ohje on siis: hyvä yleiskunto auttaa allergisissa oireissa. Kävin joskus kauan sitten allergiatesteissä. Mulla todettiin aika paljon ruoka-aineallergioita, koira-allergia jne. Mutta siis oikeasti huomaan parhaiten hyvän yleiskunnon merkityksen siinä, että en tarvitse jatkuvasti nenäliinoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen aina joutunut pitämään peruskunnon hyvänä, koska mulla on astma. Ennen mulla ei edes ollut mitään oireita, mutta alkoivat joskus tossa 19. vuotiaana... Vielä ei ole pahat oireet, mut koivu on se pahin mulle... :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)