perjantai 5. heinäkuuta 2013

But once I hold on, I won't let go

Mulla on semmonen tunne, että haluan kirjoittaa tänne, mutta en tiedä mitä kirjoittaa. Meidän elämä on niin tavallista ja joka päivä samanlainen, eikä mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Ennen elin aina tulevaisuudessa ja ajattelin, että sitten kun mulla on sitä ja tätä, niin sitten olen onnellinen. Nyt oon elänyt hetkessä.  Loppujen lopuksi mulla on elämässä kaikki mitä tarvitsen (PAITSI AUTO). En sano, että oon tooooosi onnellinen, mut tavallinen fiilis. Välillä tulee semmosia onnen aaltoja, mut oon tyytyväinen,että elämä on tasaista. Okei, me riidellään välillä lujaa ja tekis mieli antaa matkalaukk käteen ja sanoo, että meeppäs kentälle ja lennä äitin helmoihin... Mutta mun kanssa pitää riidellä ja sopia ja riidellä ja sopia. Muuten menee liian helpoksi :D Oon kiitollinen tästä mitä nyt on ja jossain vaiheessa meillä tulee olemaan enemmän juttuja elämässä.


Ensi viikolla alkaa Ramadan. Mua vähän jännittää/pelottaa miten se tulee menemään. Mähän en sitä tee, mutta Mouadhilla voi olla aika vaikeeta ainakin ekat päivät. Suomessa paastoaika on niin piiiiitkä. Meillä sit yhden kuukauden ajan ihan eri rytmi elämässä. Se varmaan nukkuu kaikki päivät ja valvoo yön kun saa syödä ja juoda.




Musta on ihanaa, että oon saanut paljon ystäviä joiden mies on tunisialainen tai joku muu vahva side Tunisiaan. On niin ihanaa/puhdistavaa/rentouttavaa puhua vastoinkäymisista, vitutuksesta ja varsinkin jakaa ne hyvät onnenpotkut ja kivat hetket. Vain samassa tilanteessa oleva ihminen voi täysin tietää mitä ollaan käyty/käydään läpi ja olla oikeasti onnellinen aivan pikkiriikkisestäkin asiasta, jonka ymmärtää merkkaavan tosi paljon.En nyt sano, etteikö kuka tahansa musta/meistä välittävä olisi aidosti onnellinen meidän puolesta, mutta kaikki ei voi ymmärtää miten tärkeetä pienikin asia ja muutos arjessa voi olla. Viime vuonna Tunisiassa asuessani toivoin niin paljon, että mulla olisi ollut suomalaista seuraa Soussessa. Olin ihan sata varma, että siellä ei asu yhtäkään suomalaista, olin niin väärässä! Tällä hetkellä mulla on siellä niiiiiin monta kaveria/tuttua, että kyllä olis tekemistä joka päivälle nähdä kavereita :)






Koko viikko on ollut semmosta tohinaa ettääääää. Ihanaa olla nyt vaan kotona. Siivottiin ja tein niiiiiiin hyvää ruokaa! Pesukone lakkas just pesemästä pyykkiä ja se fakta, että saan huomenna aamulla herätä ilman herätyskelloa, SAA MUT ILOISEKSI!! Kaikkien aikojen sekavin postaus. Jospa koittaisin huomenna kuvata päivä Lauran kanssa postaksen... oon alottanut sen niin monta kertaa, mut arki on niin tylsää ja unohdan sen aina jossain vaiheessa... Ai niin ja se postaus jossa esittelen mun lempi paikat Tunisiassa... hmmmm.


P.s Mulla on shortsit tossa kuvassa, vaikka näyttääki että ei oo housuja ollenkaan... :D

12 kommenttia:

  1. No kerro nyt ihmeessä jossain postauksessa siitä Mouhan uudesta työstä että millainen työ kyseessä ja paljonko työtunteja ym.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En valitettavasti ala siitä sen enempää kirjoittamaan. Kyseessä on ravintola-alan työ ja tunteja tulee sen mukaan kun tulee. Koulu on pääasia ja työ sen jälkeen.

      Poista
  2. Niin ja miten löysi työn hankaluuksista huolimatta :)

    VastaaPoista
  3. Kirjottele sitten miten Ramadan sujuu teillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tottakai! Tiistaina tai keskiviikkona se alkaa... Harmittaa vähän, että ens su on mun veljen rippijuhlat, niin ne menee nyt sitte Mouadhin osalta vähä eri tunnelmissa...

      Poista
  4. seiskan maissa sitä saa syödä ja noin 2.30-3 lopetetaan. Onks se pitempi aika ku Tunisiassa? Mun miehellä on menny ramadanit hyvin täälläkin :) mäkään en paastoa mutta en kyllä kauheesti syö päivällä kun on sit mukava yhdessä syödä ku on huutava nälkä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mouadhille oli sanottu, että Suomen auringonlaskun ja nousun mukaan mennään.. eli 22.52-02.22 tai jotain sinne päin. Ei kai se vielä ole ihan varma mitä aikaa seuraa, koska niin moni seuraa Suomessa eri arabimaiden aikoja, osa Turkkia ja osa Arabiemiraatteja. Tunisiassa ekan päivän ajat ovat 19.40 ja 03.00 suunnilleen.. Juu kaippa mäkin yritän sinnitellä ainakin illalla ja niinä päivinä kun en treenaa :)

      Poista
    2. Joo-o. Meillä on kavereita ympäri suomea ja kaikki noudattaa sitä 19.00 aikaa. Ja menee Mekan mukaan. Ihan moskeijasta saatu lappu jossa ne tarkat ajat :D

      Poista
    3. niin et sano vaan sille et kaikki muutkin syö seiskan aikaan niin on kaikille osapuolille (sulle) helpompaa :D tällä logiikalla sillon ku ramadan on talvella, mun mies sais syödä jatkuvasti ku asutaan niin pohjoisessa :) mut niin tai näin. Maalaisjärkeähän ainakaan mun tietämät arabit/tunisialaiset ei näissä jutuissa käytä. Neljäs ramadan taitaa meijän taloudessa nyt pyörähtää käyntiin :)

      Poista
    4. Mouadhin moskeijalla noudatetaan Suomen aikoja. Jos seuraa kesällä Mekan aikoja, niin niitä tulee seurata myös talvella. Eli ei voi valita sen mukaan mikä milloinkin on helpompaa. Ei kai uskon asioissa maalaisjärjestä olekaan kysymys, vaan siitä mitä Jumala käskee:) Mutta kukin tekee niin kuin haluaa!

      Poista
  5. niitä noudatetaan myös talvella niinkun aiemmasta kirjotuksestani voi päätellä :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)