perjantai 27. heinäkuuta 2012

Karthagon rauniot

Huhuhhuh ku on kiirettä. Muut oppaat saapuivat keskiviikkona ja nyt riittää hommaa! Tänään olin Karthagossa retkellä ja huomenna lähden Saharaan kahdeksi päiväksi. Eli turistimatskua tulossa! Oon niin innoissani tosta työstä. Se tuntuu just siltä mitä haluan tehdä. Tulee kivat kolme kuukautta. Tänään olen ollut Tunisiassa tasan kolme kuukautta. Ja saman verran vielä edessä! On se vaan outoa sitten palata Suomeen... Nytkin tuntuu niin oudolta puhua suomea muille oppaille. Sanat on hukassa ja en osaa enään puhua ilman että sanon joka sanan väliin ööööööö öööööööö :D Mut oon niin innoissani kun kaikki puhuu toimistolla ruotsia, niin mäkin oon oppinut taas! JES! Nyt mun mies teki meille ruokaa, niin kuvat puhukoot puolestaan!

Käytiin syömässä ja kirpparilla... löyty taas muutama niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin upee juttu!

Oli pakko käydä ostamassa surkealle pennulle ruokaa.

Matkalla Tunisiin.

Sidi Bou Said, mun mielestä kaunein paikka Tunisiassa. Ihan kun olis Kreikassa. Ennen muinoin kun sinne rakennettiin talo, niin oveen laitettiin miehelle ja vaimolle molemmille omat ovet ja kolkutin. Kun perheeseen syntyi lapsi, niin tehtiin pieni ovi ja oma kolkutin.





Maisemat on niin hiukeat.



Sitten Karthagon raunioille. En nyt ala selittämään koko historiaa, mutta Karthago oli yksi suurimmista ja vauraimmista kaupungeista Rooman kanssa. Ja Rooman kanssa ne sitten sotivatkin... Tässä koulun rauniot.


Roomalainen kylpylä, josta on säilynyt vain kellarikerros. Arabit "tuhosivat" kylpylän viemällä kaikki marmorit ja rakensivat moskeijat näistä marmoreista.

Tommonen se OLI.



Kuvassa vasemmalla näkyy korkea pylväs, ja se on sama kuin tuo oikea pylväs.


Viemärijärjestelmä!









Kiinnosti varmaan kiviäkin (hehheheheee), mutta mun mielestä historia on tosi mielenkiintoista ja oli jännää ajatella, et joku on ihan oikeasti rakentanut tämän 3000 vuotta (????) sitten. Jos jaksaisin niin kirjoittaisin enemmän historiasta, mut mun maha kurnii liikaa! Otan paljon kuvia Saharassa! Kivaa viikonloppua kaikille :)

2 kommenttia:

  1. Hei! Mielestäni sinun bogille olisi parempi paikka www.rantapallo.fi -blogeissa. Sieltä tulee seurattua monia monia matkablogeja. Ovat kaikki samassa, niin on helppoa seurata. On mielenkiintoista lukea elämästäsi Tunisiassa ja saada lisätietoja Tunisiasta blogisi kautta. Kiitos siitä:). terkuin Maria

    VastaaPoista
  2. Hei Maria! Oon miettinyt ihan samaa ja silloin kun aloitin blogin niin mietin kumpaakin vaihtoehtoa... Päädyin sitten bloggeriin kun olin joskus aikoinaan kauan sitten tehnyt jo pohjan tänne. En tiedä onko blogin siirtäminen mahdollista vai pitäisikö minun aloittaa kokonaan uusi blogi... Mutta pistän harkintaan :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)