keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

Hottiskamaa ja vastauksia osa 2

Tiedan, etta ei sais valittaa ja Suomessa on ihan paska keli, mutta taalla on liian kuuma. Tanaan on ollut semmoset +47C ja se on ihan kamalaa. Tuuli on ihan tulikuumaa, maa hohtaa kuumuutta ja ilma vaan seisoo paikallaan. Ulkona ei siis pysty olemaan. Ihan jarkyttavaa!! Voisinpa lahettaa teille sinne tasta kymmenen astetta pois. Ostin muuten tanaan kameran! Pinkin tietenkin :D Huomenna heti alan kuvailemaan teille juttuja ja harjoittelemaan videopostausta.... Saa antaa lisaa aihe ehdotuksia!! Mutta tassa lisaa vastauksia viela muutamiin kysymyksiin, joita oli taman paivan aikana ehtinyt tulla.

Kun koti-ikävä iskee, kuinka sä lievität/ karkotat sen pois?
Mulla ei oo onneksi kauheen montaa kertaa tullut koti-ikava, mutta silloin kun se tulee, niin se tulee tosi kovana ikavana. Lievitan sita juttelemalla Mouadhin kanssa ja se lohduttaa mua, itken niin kauan ku itkettaa, kattelen kuvia kavereista, halailen Rockya ja Babya ja mietin jarjella, etta en ole taalla enaan kauaa. Taa aika on lyhyt aika mun elamasta ja oon itse valinnut tulevani tanne ja elavani elamaani Mouadhin kanssa, joka on toisesta maasta. Mutta ei mulla enaan kauheen usein ole koti-ikava.


Millä sivuilla käyt kun olet tietokoneella? 
Luen ihan sikana muita blogeja, facebook, sahkoposti, joskus youtubesta ohjelmia tai muita mielenkiintoisia juttuja (niinku eilen koraanista juttuja ja 11/9 teorioita...) joskus tsekkaan nelly.colmin sivuja, mut alkaa vaan vituttaa ku ei voi tilata mitaan :D Mut en kyl kauheesti muuta tee netissa ku lue blogeja ja facebookkaa.


Pakko kysyä, kun sulla on niin valkoiset hampaat, että käytätkö hampaiden valkaisua?
Hahhaa Taa oli hauska, koska mun omasta mielesta mulla on kauheen keltaset hampaat ja vihaan niita ja oon aina huolissani milta ne nayttaa. Mutta kiitos, tama oli ihana kohteliaisuus! Ostin viime kesana citydealista oikean hampaiden valkaisun, mut mun mielesta se ei auttanut tarpeeksi, joten tilasin Jenkeista Crestin hampaidenvalkaisuliuskoja, joita onkin jo monessa blogissa suositeltu. Niita kaytin viime talvena aina joskus ja nyt vaan kaytan Crestin hammastahnaa... Suomesta ei kyseista merkkia valitettavasti ainakaan mun tietaakseni saa... Mut en juo kahvia, tosi harvoin juon limppareita (paitsi taalla oon alkanut juomaan molempia) ja en oo koskaan polttanut tupakkaa.


Lempi urheilulaji? 
Pienena rakastin taitoluistelua ja pesapalloa, nykyaan bodyattack, bodyjam (kaikki tanssijutut), juokseminen ja kuntosali on mun lemppareita. Yleensa rakastun aina johonkin jumppaan ihan kauheesti ja sit kayn siina niin paljon, et kyllastyn. Jossain vaiheessa olin hulluna combattiin ja spinningiin. Mut rakastan kaikkea urheilua, paitsi uimista.

Tykkäätkö kahvista? Jos juot sitä, kuinka monta kuppia päivässä?
Suomessa en tykkaa kahvista, vaikka olin master barista :D Mut taalla kahvi ei ole niin vahvaa ja maku on pehmeampi, joten olen alkanut juomaan silloin talloin. Ei voi sanoa, et joisin edes kuppia paivassa. Juon ehka kaksi kuppia viikossa.


Millainen liikenne siellä on? Poikkeaako paljon suomen liikenteestä? 
Eroaa toooosi paljon Suomen liikenteesta. Taalla ei oikeastaan ole liikennesaantoja, ja nekin jotka on, niin ei kukaan niita noudata. Soussessa ei ole olleenkaan liikennevaloja, vain monikaistaisia liikenneympyroita. Ihmiset eivat kayta turvavyota, lapset istuvat vanhempien sylissa ja autoon ankee niin monta ihmista kun sinne mahtuu. Toottia kaytetaan kokoajan ja silla annetaan merkkeja kuka ajaa ensimmaisena ja olen tulossa risteykseen. Vilkku on yleensa ihan turha juttu, onhan se kuitenkin paljon parempi nayttaa kadella ikkunasta, etta mihin suuntaan on kaantymassa...... Kokoajan ajaessa saa olla tarkkana tuleeko joku kylkeen jostain suunnasta tai koittaako joku ohittaa sua oikealta puolelta just ku oot kaantymassa. Mut hyvin ma ainakin oon ajanut :D


Onko Tunisialaiset "uteliaita"? Tarkoitan, että jos he näkevät esim. valkoihoisen kadulla, tuleevatko he juttelemaan, katsovatko pitkään yms..? 
Sousse on turistikaupunki ja turismi on tarkein tulonlahde. Taalla ihmiset ovat tottuneet valkoihoisiin (osa tunisialaisistakin on valkoisia) ja kulttuuriin kuuluu tuijottaminen. Kaikki tuijottavat kaikkia ja puhuvat ohikulkevista ihmisista, eika silla ole valttamatta mitaan tekemista sen kanssa oletko paikallinen vai turisti. Mutta tottakai taalla huudellaan turisteille ja mullekin viela kun olen Rockyn kanssa ulkona. Jos seurassa on mies, niin silloin valttyyy huutelulta, mutta ei valttamatta tuijottamiselta. Valilla mua tuijotetaan paljon ja ihmisten paat kaantyvat ohi ajavasta autostakin, mutta paaosin saan olla aika rauhassa ja en enaa kiinnita huomiota samalla tavalla kuin aikaisemmin. Paljon riippuu myos vaatetuksesta. Jos kuljet paikallisten mielesta "alasti" eli pienissa vaatteissa, niin tottakai tuijotetaan ja huudellaan. Joskus tuijottelu on ihan posiviisessa mielessa ja joku saattaa tulla sanomaan, etta olet tosi kaunis tai sinulla on ihana laukku.


Kuinka monta kertaa ehdit käydä Tunisiassa, ennen kuin tapasit miehesi? Vai rakastuitko heti ensimmäisellä kerralla? 
Ihan ekalla Tunisian matkalla loman viimeisina paivina tavattiin ja heti silloin lupasin tulla takaisin tanne. Voisi sanoa, etta rakkautta ensisilmayksella <3 Tahan mennessa olen kaynyt taalla kuusi kertaa.


Mitä sun perhe & ystävät reagoi muutosta Tunisiaan? 
No. Kerroin melko myohaan perheelleni Mouadhista ja koko tasta tilanteesta. Jannitin perheen vastaanottoa, ja aluksi he eivat olleetkaan kovinkaan iloisia. Kaikki tuli melko puskista ja perheeni ei ole tavannut Mouadhia tai kaynyt Tunisiassa, joten ei mikaan ihme, etta heilla on ennakkoluuloja. He olivat huolissaan miten rahat riittavat ja saanko koulun suoritettua loppuun. Ja kokoajan on ollut selvaa, etta me emme jaa tanne ja tama on vain valiaikainen tilanne. Loppujen lopuksi nyt kun kaikki on mennyt hyvin, niin uskoisin ainakin etta kaikki ovat onnellisia puolestani. Ystavat ottivat asian hyvin ja olivat kannustavia. Tottakai (niinkuin oikean hyvan ystavan kuuluukin) he esittivat kysymyksia, etta mites tama ja tama asia ja oletko nyt ihan varma yms, mutta kaikki ovat olleet tukena ja regoineet ihan positiivisesti. Kukaan ei ole mua perheestani tai ystavistani hylannyt <3


Kun sanoit, että koko suomi näkee hääsi ja matkaopas jutusta niin esitetäänkö ne telkkarissa? :)Jos niin on, milloin ja miltä kanavalta/ohjelmassa?
Haita ei valitettavasti nayteta, VAAN kosinta, joka tapahtui 1.3.2012. Kyseessa on siis Matkaoppaat-ohjelma, joka tulee neloselta. En osaa sanoa tarkalleen milloin, uudet jaksot Tunisiasta alkavat, mut veikkaan et vasta joulun jalkeen. Siella on sitten kaikenlaista muutakin matskua meista tulossa....


Kiitos kysymyksista !! Aina saa laittaa lisaa, jos haluaa jotain kysya! ootte parhaita!

1 kommentti:

  1. Minulla olis vielä tämmöinen kysymys, että mitä mieltä miehesi ja hänen perhe on kun hän tulee Suomeen? Onko Mouadhilla erityisiä odotuksia Suomesta? :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)